|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Einsam
|
![]() Sv: JulaftenproblemJeg leste gjennom tråden en gang til, og lurer på hvor mange barn dere har totalt, og hvor små de er.. Ettersom de tydeligvis skaper kaos? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Er frisk!
|
![]() Sv: JulaftenproblemJeg hadde feiret jul med foreldrene dine og søsteren din. Forstår ikke at det blir kaos?
![]() |
#23 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulaftenproblemJeg liker julekaos, jeg. Vi blir 10 på julaften, og det synes jeg er et minimum. Men det gjør åpenbart ikke du, så du må gjøre det som blir best for dere, ikke det vi ville foretrukket.
![]() |
#25 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: JulaftenproblemJuleaften er jo litt sånn kaosaktig, uansett.
![]() |
#26 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: JulaftenproblemJeg hadde nå blitt litt irritert på din søsters svigermor som tuller til opplegget med annenhver jul. Siden hun nå har bestemt voksenjul den julen din søster og familie egentlig skulle vært sammen dem og bestemt full pakke jul med absolutt alle neste år, så roter hun jo til andre deler av familie og svigerfamilies opplegg også, når man først har bestemt annenhvert år.
![]() |
#27 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: JulaftenproblemJeg synes det er spesielt at bare ett søsken av gangen kan feire hos foreldrene? Ville definitivt gått for feiring sammen, eller feiring alene med mann og barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: JulaftenproblemDet rine sa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: JulaftenproblemDersom deres planer og skjema for feiring annenhver med foreldre og svigers, så skal dere holde på det. Kommer søster med barn også, så får det være en bonus (ikke et problem). Tenk litt på løsninger i forhold til alternativ underholdning, se om det går an å åpne gavene på en annen måte: raskere, roligere, ta noe i forkant, spare noe til dagen etter.
![]() |
#30 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: JulaftenproblemKan det ikke blir koselig med jul sammen med søsteren din, hennes familie og foreldrene dine også da? Hvis dere ellers feirer annenhver jul med svigerforeldrene deres er det ikke ofte dere får mulighet til å være sammen på den måten. Min mor synes i hvert fall det er veldig stas når både jeg og søsteren min med våre familier er på besøk og det er vel hennes ønskejul selv om det ikke har skjedd enda.
![]() |
#31 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Julaftenproblemjeg er eing med de sistskrivende. Hvis det er slik at du allerede har avtalt at dere skal være hos dine forelde og så backer ut fordi søsteren din kommer, synes jeg er høres litt dramatisk ut, egentlig - det høres ut som en beslutning som kan gjøre noen lei seg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: JulaftenproblemJeg vet ikke helt hva HI vil med denne tråden: Vil du ha velsignelse for at du ikke reiser til foreldrene dine dersom søsteren din kommer? Vil du ha et tips for et annet alternativ? Vil du vite hva andre hadde gjort i din situasjon?
![]() |
#33 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulaftenproblemUmiddelbart synes jeg søsteren din er vanskelig... |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: JulaftenproblemJeg vet i hvert fall at jeg hadde blitt en smule overrasket og lei meg om jeg fikk beskjed om at vi ikke kunne komme til min mor for å feire jul fordi søsteren min ikke vil komme om vi er der...
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: JulaftenproblemSynes ikke du kan legge føringer for hvem som skal komme hjem til dine foreldre. Ønsker ikke du å feire med din søster så får dere bli hjemme. Nå aner jeg ikke distansene her, men dere trenger jo ikke å bli lenge. Om det er bare det at søsteren din har mindre barn enn deg så synes jeg du er vanskelig, men mest sannsynlig ligger det vel mer bak enn det du sier her. Hvis du bare ønsker rolig jul så er det jo virkelig bare å bli hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: JulaftenproblemJeg er enig med de som sier at det virker litt rart å trekke seg fra avtalen om å feire hos dine foreldre fordi at det kommer flere. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|