|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvor får du pepperkakedeigen fra? | |||
| Jeg bruker kjøpt pepperkakedeig |
|
94 | 62,67% |
| Jeg bruker hjemmelaget pepperkakedeig |
|
53 | 35,33% |
| Ingen av delene |
|
3 | 2,00% |
| Deltakere: 150. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Ungene har bakt pepperkaker sammen med bestemor, jeg aner ikke om det var kjøpt eller hjemmelaget deig. I fjor bakte vi sammen med en venninne og da hadde hun laget deig. Et år laget jeg deig selv og et år kjøpte jeg ferdig deig. Så det varierer litt, med andre ord.
|
|
|
|
#22 |
|
Hertuginne
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Lager selv, bortsett fra i fjor for da gikk noe galt da jeg laget deigen og det fant vi ikke ut før vi stod der og skulle bake og det viste seg at den ikke gikk an å kjevle ut, så da ble mannen sendt avgårde til søndagsåpen butikk for å panikkjøpe deig. Var ikke i nærheten like god, men vi fikk i det minste bakt og pyntet pepperkakehus.
|
|
|
#23 |
|
This is normal!
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Den hjemmelagde deigen smaker best.
|
|
|
|
#25 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Jeg sverger til den fantastiske oppskriften fra kokeboken "Norsk Matglede".
|
|
|
|
#27 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Lagde deigen selv i år, oppskrift ble funnet her inne.
|
|
|
#28 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?
|
|
|
|
#29 |
|
lettere utlada
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Ingen av delene.
|
|
|
#30 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Lager selvfølgelig selv. Har en oppskrift jeg syns fungerer bra til huslaging og som er god på smak. Jeg lager ca 3,5 kg med deig, da har jeg til en hel pepperkakelandsby og masse pepperkaker i tillegg. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Glamorøs
|
Egentlig smaker ikea-deigen mer som sirupsnipper. De blir sprø, og ikke porøse.
|
|
|
#32 |
|
lettere utlada
|
Gjør de? Jeg har aldri prøvd den, men i år fikk jeg en boks i gave. Jeg tenkte gutta skulle få styre på med den. Kansje jeg må ta av litt å lage noen "skikkelige" også da?
|
|
|
#33 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Vi lager bare pepperkakehus og kjøper deig fra IKEA. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns det i allefall. Med disclaimer på at jeg ikke har spist sirupsnipper på sikkert 20 år.
|
|
|
#36 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Vi kjøpet på Ikea eller Rimi. Pepperkaker er ikke favoritten her i huset, derfor bruker vi ikke så mye tid på å lage det fra brunnen. En kjøpeboks holder også i massevis til vårt forbruk. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Deltidsmamma
|
Jeg er så enig. Første gang jeg har tenkt på å lage deigen selv i år, og det var jo både gøy og enkelt. Ungene hjalp til. Har ikke fått testet ut smaken, har ikke bakt ut enda. Oppskriften fant jeg på matprat, den har både fløte og smør. Men det ble melange istedetfor smør, nå. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
geskjeftig
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Jeg har alltid lagd deigen selv, og syns ikke konsistensen på kjøpedeig blir like seig og god.
|
|
|
#40 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Normalt sett lager eg deigen sjølv, men i år vurderer eg kjøpedeig siden vi kun skal laga pepperkakehus. Vi skal ha ein bakerunde på arbeidsstova på laurdag, men då går vi også for kjøpedeig. Dersom det vert uopna pakkar til overs, får vi levera dei tilbake på butikken.
|
![]() |
|
|