|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Har du kjøpt det smøret du skal ha? | |||
| Ja, jeg har sikret meg. |
|
17 | 11,56% |
| Nei, jeg bryr meg ikke. |
|
93 | 63,27% |
| Bruker alternativer som Margarin og Cocosa. |
|
23 | 15,65% |
| Smør? |
|
14 | 9,52% |
| Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#323 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bekymret for smørmangel?
All ære til deg for det, selv klarer jeg nok ikke å styre meg fullt så mye dersom jeg kommer over noen pakker (liker ikke margarin). Jeg rasket med meg tre flasker med flytende Bremykt i går, men det smakte ikke særlig godt. |
|
|
|
|
|
#324 |
|
villende
|
Sv: Bekymret for smørmangel?Jeg må innrømme at jeg syns at hamstring generelt er ganske teit, i alle fall hvis man tenker over at smørmangelen sannsynligvis ikke hadde vært like "prekær" hvis ikke så mange hadde hamstret... |
|
|
|
|
|
#325 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jo da, det kan jeg være enig i, men hvor mye smør må man egentlig kjøpe før man kan snakke om hamstring? Jeg kommer ikke til å føle at jeg hamstrer dersom jeg kjøper, la oss si, fem-seks pakker med smør. |
|
|
|
|
|
#326 |
|
har tatt seg sammen
|
Enig. For 10-20 år siden var det stort sett margarin det gikk i. Smør er godt, men jeg gidder ikke la dette ødelegge julestemninga.
|
|
|
#327 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Bekymret for smørmangel?Jeg ser heller ikke på meg selv som en hamstrer.
|
|
|
|
#328 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bekymret for smørmangel?Jeg kjøpte fransk smør på Ultra på Bryn i går. Femti kroner for et halvt kilo! |
|
|
|
|
|
#329 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Jeg er oppvokst med kun smør. Sikkert derfor jeg synes margarin smaker hoggorm, og ikke er noe alternativ. Alternativet mitt til smør er ingenting (og det hadde jeg sikkert hatt godt av...).
|
|
|
#330 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg forstår egentlig ikke hvorfor ikke butikkene skrur opp prisen på smør når de får inn. Ville begrenset hamstring og ført til at det smøret som faktisk er tilgjengelig varer lengre. Eller finnes det noen avtaler som gjør at de ikke kan gjøre det? |
|
|
|
|
|
#331 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Bekymret for smørmangel?Jeg har levd godt på Røros-smør. Jeg tror ikke det var så billig, men vi bruker ikke så mye. Jeg regner med at innvandrer-smøret fra Belgia er på vei til butikkene snart, så jeg er fint lite bekymret for eventuell julebakst. |
|
|
|
|
|
#332 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Bekymret for smørmangel?Burde jeg være bekymret? |
|
|
|
|
|
#333 |
|
Passiv
|
Sv: Bekymret for smørmangel?Jeg føler ikke at jeg har hamstret. Jeg kjøpte det vi skal ha, og dermed får det som nå kommer i butikken stå i fred for meg. |
|
|
|
#334 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Bekymret for smørmangel?Jeg fikk høre den lokale Rimi-butikken fikk in 12 pakker smør i går, og de forsvant ganske fort. Det dukker altså opp norskprodusert smør nå og da i små mengder. Vi som skal bake får bare håpe det utenlandske smøret dukker opp i god tid. Fransk smør er faktisk bedre enn det norske. Jacobs er ikke min favoritt, men I Frankriket kan man finne smør av upastaurisert fløte fra økologiske kyr. Merkes nok ikke så mye til baking, men det er kjekt å prøve slike spesialiteter. |
|
|
|
|
|
#335 |
|
lider av tastleksi
|
|
|
|
#336 |
|
kamerat
|
Sv: Bekymret for smørmangel?Jeg har også lagd smør. Det er kjempelett, altså – jeg gjorde omtrent sånn som det står her. Mye enklere å dra på nytteløse butikkekspedisjoner. Gøy var det også, og godt!
|
|
|
#337 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bekymret for smørmangel?Så lett ut det Toffen. |
|
|
|