Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bekymret for smørmangel?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Har du kjøpt det smøret du skal ha?
Ja, jeg har sikret meg. 17 11,56%
Nei, jeg bryr meg ikke. 93 63,27%
Bruker alternativer som Margarin og Cocosa. 23 15,65%
Smør? 14 9,52%
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-11, 17:05   #321
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

For de som måtte trenge det: De har smør på Meny på Holmlia. :gjør nytte for seg:

Gammel 06-12-11, 10:52   #322
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har endelig fått kloa i en pakke med smør. (Jeg fikk tilbud om mer, men jeg valgt å ikke kjøpe mer av hensyn til andre som også er i beite for smør.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 10:59   #323
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

(Jeg fikk tilbud om mer, men jeg valgt å ikke kjøpe mer av hensyn til andre som også er i beite for smør.)

All ære til deg for det, selv klarer jeg nok ikke å styre meg fullt så mye dersom jeg kommer over noen pakker (liker ikke margarin). Jeg rasket med meg tre flasker med flytende Bremykt i går, men det smakte ikke særlig godt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 11:02   #324
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at jeg syns at hamstring generelt er ganske teit, i alle fall hvis man tenker over at smørmangelen sannsynligvis ikke hadde vært like "prekær" hvis ikke så mange hadde hamstret...

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 11:08   #325
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg må innrømme at jeg syns at hamstring generelt er ganske teit, ...

Jo da, det kan jeg være enig i, men hvor mye smør må man egentlig kjøpe før man kan snakke om hamstring? Jeg kommer ikke til å føle at jeg hamstrer dersom jeg kjøper, la oss si, fem-seks pakker med smør.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 11:09   #326
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

nei jeg er ikke bekymret. Jeg syns folk stresser unødvendig.

de har jo melange og soft osv? selv om det ikke er like godt..

Enig. For 10-20 år siden var det stort sett margarin det gikk i. Smør er godt, men jeg gidder ikke la dette ødelegge julestemninga.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 11:49   #327
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser heller ikke på meg selv som en hamstrer. Med så mange i familien er ikke 10 pakker mye..

Og jeg ser ikke på det som noen KRISE heller om jeg ikke får ordentlig smør til jul. Jeg skal nok klare meg med det nestbeste også. Altså Melange, eller Soft Flora.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 11:57   #328
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøpte fransk smør på Ultra på Bryn i går. Femti kroner for et halvt kilo!
Har så lyst på stekt sopp og det blir ikke det samme med Melange.
Jeg hamstret ikke, det holdt med en pakke til den prisen.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 12:11   #329
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Enig. For 10-20 år siden var det stort sett margarin det gikk i.

Jeg er oppvokst med kun smør. Sikkert derfor jeg synes margarin smaker hoggorm, og ikke er noe alternativ. Alternativet mitt til smør er ingenting (og det hadde jeg sikkert hatt godt av...).

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 12:17   #330
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor ikke butikkene skrur opp prisen på smør når de får inn. Ville begrenset hamstring og ført til at det smøret som faktisk er tilgjengelig varer lengre. Eller finnes det noen avtaler som gjør at de ikke kan gjøre det?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 12:22   #331
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har levd godt på Røros-smør. Jeg tror ikke det var så billig, men vi bruker ikke så mye. Jeg regner med at innvandrer-smøret fra Belgia er på vei til butikkene snart, så jeg er fint lite bekymret for eventuell julebakst.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 12:25   #332
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Burde jeg være bekymret? Har ikke fulgt så nøye med på dette. Vi bruker Vita hjertegod på brødskiva, og steker i olje. Men vil behøve noe smør egnet til matlaging uka som kommer da mamma kommer ned og skal bake med ungene.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 12:58   #333
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg føler ikke at jeg har hamstret. Jeg kjøpte det vi skal ha, og dermed får det som nå kommer i butikken stå i fred for meg.

Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 14:19   #334
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Jeg fikk høre den lokale Rimi-butikken fikk in 12 pakker smør i går, og de forsvant ganske fort. Det dukker altså opp norskprodusert smør nå og da i små mengder. Vi som skal bake får bare håpe det utenlandske smøret dukker opp i god tid. Fransk smør er faktisk bedre enn det norske. Jacobs er ikke min favoritt, men I Frankriket kan man finne smør av upastaurisert fløte fra økologiske kyr. Merkes nok ikke så mye til baking, men det er kjekt å prøve slike spesialiteter.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 14:48   #335
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 15:00   #336
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også lagd smør. Det er kjempelett, altså – jeg gjorde omtrent sånn som det står her. Mye enklere å dra på nytteløse butikkekspedisjoner. Gøy var det også, og godt!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 15:14   #337
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lett ut det Toffen.
Egentlig overrasket over at ikke Dagbladet har hatt denne overskriften for lengst:
Slik kjerner du lett ditt eget smør til julebaksten!

Vi kjøpte noen pakker i Severige for en ukes tid siden, så får vi se om svenskesmøret duger da.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 16:42   #338
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Så lett ut det Toffen.
Egentlig overrasket over at ikke Dagbladet har hatt denne overskriften for lengst:
Slik kjerner du lett ditt eget smør til julebaksten!

Vi kjøpte noen pakker i Severige for en ukes tid siden, så får vi se om svenskesmøret duger da.

Sjekk linken i innlegg 269.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 17:25   #339
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Sjekk linken i innlegg 269.

Se der ja!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 19:53   #340
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ok. Nå er jeg litt bekymret.
Skal ha to grøtfester før jul og med margarin som smørøye;

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.