|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Hvordan pimpe opp en delfiakake?Jeg har en pakke delfiafett som jeg gjerne skulle brukt, og tenker dermed å lage delfiakake. Det er en kake jeg har gode barndomsminner fra, men noe sier meg at den trenger litt pimping for å gjøre den mer attraktiv for min nå 30 år eldre gane.
![]() |
#2 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Hvordan pimpe opp en delfiakake?Vel - den mest eksotiske delfiakaken jeg har fått servert, bestod av en sjokoladeglasert fiskepudding, med geletopper på, og var hevn fra forrige familiesamling, da kaken bestod av skumgummi med sjokoladetrekk og geletopper.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan pimpe opp en delfiakake?*** Sist redigert av Manitoba : 10-04-12 kl 21:20. Årsak: Nå med lenke |
![]() |
![]() |
#5 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvordan pimpe opp en delfiakake?Konjakk, seigmenn (mye bedre enn geletopper), pekan- og pistasj-nøtter og marispan, selvsagt. Nam!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvordan pimpe opp en delfiakake?
Klassisk med marispan og seigmenn? Det har aldri jeg smakt. Men seigmenn er jo mye bedre enn de kjipe geletoppene. Takk for link, appelsinsmak tror jeg kan gjøre den litt friskere ja.
Pekannøtter kan aldri bli feil.
![]() |
#7 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hvordan pimpe opp en delfiakake?Det viktigste er å bruke en virkelig god sjokolade syns jeg.
![]() |
#8 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Hvordan pimpe opp en delfiakake?Jeg lager min med kjeks, marsipan, nougat og hakkede hasselnøtter.
![]() |
#9 |
Glad
|
![]() Sv: Hvordan pimpe opp en delfiakake?Nøkkelen til å få en spisbar delfiakake er å bruke smør istedenfor delfiafett. Men det er vel ikke mulig å oppdrive i disse dager.
![]() |
#10 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan pimpe opp en delfiakake?En pakke delfiafett til tre egg og fire plater kokesjokolade. En ts vaniljesukker, 3 ss sukker.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvordan pimpe opp en delfiakake?Jeg kan ikke alge med smør når det er den pakka med delfiafett jeg skal bli kvitt. Men kanskje det er godt med noe litt salt ja. Jeg tror jeg konkluderer med at det mest er godt i en delfiakake. Kanskje jeg skal bli kvitt marshmallowsene våre også.
![]() |
#12 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvordan pimpe opp en delfiakake?Hakkede seigmenn gir en helt annen opplevelse enn de kiipe gelètoppene, ja.
![]() |
#15 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan pimpe opp en delfiakake?Gresskarkjerner eller andre salte nøtter. Kan aldri bli feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvordan pimpe opp en delfiakake?Delfiakake er ikke favoritten min, men jeg tror den kan gjøres bedre ved å stappe den mest mulig med gode ting. Det er kjedelig når det er langt mellom snacksen der. Jeg syns geletopper er mye bedre enn seigmenn, men det må være sånne store myke gelefrukter og ikke de små. Seigmenn blir for harde og seige i kaka syns jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvordan pimpe opp en delfiakake?Jamie hadde en gang en oppskrift på nødsjokoladekake, som jeg husker som en delfiakake-aktig greie stappet med mye godt. Men jeg finner ikke igjen oppskriften.
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvordan pimpe opp en delfiakake?Jeg lager delfiakake med kjeks og marsipan, og med geletopper bare på toppen (ikke inni kaka slik noen kolleger påstår at det skal være).
![]() |
![]() |
#20 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvordan pimpe opp en delfiakake?Åhåhå! Her var det mye godt. Jeg tror delfiakake á la FP blir eneste julebakst i år. (Kan man kalle det bakst hvis det ikke har vært i ovnen?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|