Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-07, 20:11   #11
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Jeg synes det er bra med noen restriksjoner. Det kan være lenge for et barn å vente til det er 18 år med å skifte navn, hvis navnet allerede er en belastning (det kan jo forsåvidt "lovlige" navn også være)

For en tid tilbake var det en jente fra stedet jeg kommer fra som var med i et tv program. Barna hennes heter Melody og Blues... På Bergensk blir det Mælådi...., med trykk på æ'en om man snakker litt "bredt".

Det kan jo selvsagt hende at både foreldre og barn er strålende fornøyde med navnevalget, men jeg var litt overrasket over at de gikk gjennom.

Melody er jo helt vanlig i mange andre land. I Frankrike for eksempel er det ganske utbredt, og det er det jo i engelskspråklige land også.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.