Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Focaccia brød ...

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-11, 22:12   #1
MaxMillie
Fullverdig medlem
 
MaxMillie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 37
MaxMillie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Focaccia brød ...

Gi meg DIN oppskrift!

MaxMillie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:21   #2
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: focaccia brød..

Denne er GOD!

1 liter vann
1 pakke gjær (helst fersk gjær, men tørrgjær funker også)

1 kg hvetemel
20 gram salt

--> røres sammen og heves i ca 30 min. Deigen blir veldig klisse, den skal være sånn.

Helles i smurt langpanne eller langpanne kledd med bakepapir (jeg bruker størrelsen som er større enn A4-ark, men litt mindre enn langpannen som hører til ovnen). Hell over olivenolje (små dråper over det meste, men på ingen måte sånn at deigen bader i olje) og grovsalt/maldonsalt. Oppskriften sier at foccaciaen skal stekes ved 250 grader i 25 minutter, men det blir for varmt i ovnen vår. Jeg bruker mellom 230 og 240 grader.

Hentet herfra.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:24   #3
MaxMillie
Fullverdig medlem
 
MaxMillie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 37
MaxMillie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: focaccia brød..

Tusen takk! Jeg har hatt problemer med at brødet sitter fast i formen det er veldig kjedelig,men jeg har hatt mye olje i! og min har stekt ganske mye lenger enn 30 min. jeg har også en ovn som steker litt hardt,så jeg må heller steke svakere og lengre.

MaxMillie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:47   #4
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: focaccia brød..

Opprinnelig lagt inn av MaxMillie, her.

Tusen takk! Jeg har hatt problemer med at brødet sitter fast i formen det er veldig kjedelig,men jeg har hatt mye olje i! og min har stekt ganske mye lenger enn 30 min. jeg har også en ovn som steker litt hardt,så jeg må heller steke svakere og lengre.

Jeg synes de fleste former blir dårlige etter ganske kort tid, så jeg bruker nesten alltid bakepapir når jeg baker. Blir så mye enklere.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:55   #5
MaxMillie
Fullverdig medlem
 
MaxMillie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 37
MaxMillie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: focaccia brød..

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg synes de fleste former blir dårlige etter ganske kort tid, så jeg bruker nesten alltid bakepapir når jeg baker. Blir så mye enklere.

Så det er pga formen? aha det kan jo alltids ordnes da Takketakk

MaxMillie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no