|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
rakkarpus
|
Smurte lefser med brunostFor noen år siden oppdaget jeg noen aldeles herlige julelefser; lefser med brunost inni. Husker ikke om det var noe mer fyll, smør og sukker etc, men de var så utrolig gode. Kjøpte de på et julemarked i Trondheim.
|
|
|
#3 |
|
koko
|
Sv: Smurte lefser med brunostDet pleide mormor å lage. Hun var fra Balsfjord, og lefsene heter balsfjordlefser. Det er noe av det beste som finnes. Mener det er smør, sukker og raspa brunost inni. (Husker mormor alltid tok vare på brunostskalkene og brukte dem i lefser.)
|
|
|
#4 |
|
koko
|
Sv: Smurte lefser med brunostPå Finn ligger iallfall en annonse på balsfjordlefser i Vestfold, hvis det kan hjelpe.
|
|
|
#5 |
|
rakkarpus
|
Sv: Smurte lefser med brunost
Ja, de var skikkelig gode, mye bedre enn vanlige. Ser rundt på nett at det er kanel i og. har kjøpt noen lefser uten fyll, skal prøve å lage fyllet selv og se om det blir sammenlignbart.
|
|
|
#8 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Smurte lefser med brunostHøres ut som de lefsene vi kjøper på bygda i Troms. Kjært barn har mange navn, og jeg mener vi kaller de for kvitlefser. De er nesten hvitgrå på fargen. er tynne og brettet i flere lag, og inni er det smør sukker og brunost. Har oppskrift, men har ikke prøvd å bake de enda.
|
|
|
|
#9 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Smurte lefser med brunostMye av dem her oppe, ja. Jeg vant til å kalle det Tromsølefse. Virkelig gode!
|
![]() |
|
|