|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
PiggdekkJeg skal ha meg bil og ønsker piggdekk. Kombinasjon nylig tatt lappen og at veiene er som en skøytebane gjør at jeg ønsker det. Men mannen er uenig og sier at piggdekk er bare bedre akkurat når veiene er is, sånn som nå i Oslo/Akershus og at det ellers på vanlig vinterføre gir dårligere veigrep. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PiggdekkJa, det er det de sier i alle fall. Men jeg er ikke glad i piggfritt. Vi kjøpte ny (brukt) bil i fjor vinter, og den hadde splitter nye piggfrie vinterdekk på - og jeg syns de er mye dårligere enn piggdekkene jeg er vant med å kjøre med. Vi bor på et sted med mye vinter, og siste biten opp til oss er ikke saltet. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: PiggdekkJeg har nettopp bestilt piggdekk, skal sette de på i morgen. Jeg bor i Akershus. Jeg leste en artikkel som anbefalte uerfarne sjåfører (meg) å ha piggdekk. Ellers aner jeg ikke, men de piggfrie jeg har er ubrukelige for tiden hvertfall. Må jeg stoppe i en oppoverbakke går det galt, og i dag måtte naboen dytte meg ut fra gårdsplassen. De skal være bra dekk,og de er ikke for gamle, så jeg aner ikke hvorfor de ikke virker. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: PiggdekkHer er artikkelen jeg leste: http://www.klikk.no/motor/bil/dekkog...icle705997.ece |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: PiggdekkVi bor på toppen av en bratt bakke i en by med mange bratte bakker, og det er mye glatt føre om vinteren. Og det er ofte dårlig brøytet/saltet/strødd. Den korte perioden vi hadde piggfrie dekk var helt håpløs, og jeg har kjørt bil i 27 år og er ikke en uerfaren sjåfør. Sist redigert av Filifjonka : 15-12-11 kl 19:26. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: PiggdekkJeg bor i Akershus og har ikke behov for piggdekk. Veiene saltes stort sett så det er sjelden det er glatt på hovedveiene. Føret vi har hatt de siste dagene er ekstremføre som jeg nok ville tenkt meg om et par ganger før jeg kjørte på uansett dekk dersom jeg følte meg veldig usikker.
|
|
|
#7 |
|
Sv: PiggdekkVi bor på toppen av en liten men bratt bakke. Og den er såpeglatt av tykk is akkurat nå og en god del av vinteren. Hovedveiene er jo fine men det hjelper ikke når jeg føler meg usikker og må opp og ned bakken for å komme meg hjem/ til jobb. Mannen har kjørt bil i 24 år og mener jeg bare må lære meg |
|
|
|
|
|
#8 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: PiggdekkPiggdekk!!!
|
|
|
#9 |
|
Sv: Piggdekk
Takk! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
geskjeftig
|
Sv: PiggdekkVi bor også i Akershus og mannen er veldig fornøyd med å ha bytta fra piggfritt til pigg.
|
|
|
#11 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PiggdekkVi kommer aldri til å kjøre på annet enn piggdekk. Har lang bakke opp til huset og vinter 8 måneder i året. Men mulig jeg ikke har stemmerett her siden jeg bor i nord.
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: PiggdekkJeg kjører også på piggdekk siden ex bor et sted der det hverken strøs eller saltes. Så etter å ha bodd der ble det pigg på meg, og jeg har ikke gått tilbake.
|
|
|
#13 |
|
saftig
|
Sv: PiggdekkJeg har kjørt piggfritt i flere år, men bestilte piggdekk til den nye bilen. Vi har en lang bakke mot huset vårt, og det er virkelig noe helt annet å kjøre med piggdekk.
|
|
|
#14 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PiggdekkTja, jeg har kjørt på piggfritt i flere år, og går ikke tilbake.
|
|
|
#15 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PiggdekkJeg har kjørt piggfritt i 10 år nå uten problemer. Opplever det verken som bedre eller dårligere enn piggdekk.
|
|
|
|
#16 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: PiggdekkPiggdekk er vel jevnt over bedre på alle typer vinterføre, når de er nye, mens piggfritt fint kan være bedre når piggene begynner å bli slitt.
|
|
|
#17 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: PiggdekkCarrera treffer hodet på spikern! Sist redigert av Lommelun : 17-12-11 kl 00:49. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: PiggdekkDet Carrera og Lommelun sa. Skal du ha piggdekk så må de skiftes ofte - litt slitte er de skrekkelige. |
|
|
|
#19 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Piggdekk
Hadde samme serie på forrige bil og samme erfaring som deg. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Sv: PiggdekkFor 10 år siden bodde jeg på en husmannsplass på fjellet ikke så langt fra Lillehammer. Opp dit var det en flere kilometer lang bratt vei. Det bodde omtrent 3 andre personer i dette området, så det var ikke her brøytebilen eller strøbilen kjørte først, for å si det slik. |
|
|
|
![]() |
|
|