|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Agnes Cecilia til niåring?Jeg aner ikke hva som er passende alder, men måtte bare inn å spørre om det er boka som tilknyttet hørespillet som gikk på barnetimen da jeg var barn? Med en klokke som tikket og gikk bakover eller noe sånt, og skumle greier. Det gjorde stort inntrykk husker jeg.
![]() |
#2 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Agnes Cecilia til niåring?
Men er ikke dette Tordivelen flyr i skumringen da?
![]() |
#3 |
Ekvilist
|
Når jeg googlet "Agnes Cecilia og klokke" (som jeg husker helt bestemt) fant jeg følgende, så jeg tror ikke det er Tordivelen som flyr i skumringen.
Jeg leste enormt med bøker da jeg var barn/ung ungdom, rart jeg ikke fikk med meg denne?
![]() |
#4 |
Kidding, right?
|
Signerer hvert ord. Og nei, det der med klokken og russiske lapper har jeg aldri lest om. I tordivelen handlet det om egypt og gjernferdstemmer på kassettspiller som i tillegg spilte sjakk.
![]() |
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
Jeg leste den for Frøkna da hun var nesten åtte, og hun elsket den, så det er ikke sikkert det var alderen. Kanskje den bare ikke fenget helt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
kamerat
|
Da er det kanskje ikke for tidlig å lese den for åtteåringen min, da?
![]() |
#7 |
flisespikker
|
Poden greide ikke å henge med på den da pappaen begynte å lese den for ham i vår, da han var åtte, så de ble enige om å vente en stund og prøve igjen senere. Og jeg tror problemet var at han ikke fikk med seg hva som foregikk, ikke bare at den ikke fenget, så kanskje neste år. (Det er jo helt klart en bok der man bør få med seg hva som foregår for å få utbytte av den.)
![]() |
|
|