Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-07, 14:17   #9
teia
Pirkete

teia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
teia er litt kulteia er litt kul
Standard

Sv: Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom!!

Opprinnelig lagt inn av Nete, her.

Visst er det sammenlignbart. Forskjellen er bare HVA det er folk blir støtt av..

Selvfølgelig er det ikke sammenlignbart. Jeg vil tro at det er svært få som bli støtt av handicappede på café. Dessuten kan ikke en som er handicappet velge om han vil legge igjen handicapet sitt hjemme.

Som mor velger du om du vil gå på café eller ikke, med eller uten barn, om du vil amme eller gi flaske, om du vil amme ved bordet eller på do, om du vil gå på en barnevennlig café der ingen løfter et øyebryn om du ammer eller om du absolutt vil på en café der eieren foretrekker gjester som ikke ammer eller har med babyer. Jeg forstår ikke hvorfor det er så viktig å amme absolutt overalt, når det er tross alt er så mange steder hvor amming er helt OK?

En annen ting: kanskje ammeforbud er en måte for restauranten/caféen å signalisere at de kanskje ikke ønsker babyer og barseltreff? Er det OK? For jeg må innrømme at jeg noen ganger synes det er litt masete når jeg er ute og spiser lunsj med et barseltreff på bordet ved siden av. Og jeg har barn selv. Det er det jo ikke alle som har. Hadde det vært en café med uttalt eller uutalt "babyforbud" i byen, kunne jeg ha gått dit når jeg ønsket det, og på en babyvennlig café når jeg hadde med småttingene. Er det så galt?

Sist redigert av teia : 22-03-07 kl 14:52. Årsak: skrivefeil...
teia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.