|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: velg 3 av 9 | |||
Villig til å redusere bilbruk med minst 1/3 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 28,92% |
Ikke villig til å redusere bilbruk så mye |
25 | 30,12% |
Har allerede redusert bilbruk så mye |
29 | 34,94% |
Villig til å spise minst 1/3 mindre kjøtt |
46 | 55,42% |
Ikke villig til å spise så mye mindre kjøtt |
17 | 20,48% |
Spiser allerede så mye mindre kjøtt eller er vegetarianer |
22 | 26,51% |
Villig til å betale mer for varer fra fattige land |
61 | 73,49% |
Ikke villig til å betale mer for varer fra fattige land |
6 | 7,23% |
Betaler allerede mer for varer fra fattige land |
15 | 18,07% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 83. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
![]() Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Hei! Sist redigert av Skoleelev : 23-03-07 kl 12:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Ja, her kom jeg sterkt ut. Spiser ikke kjøtt i det hele tatt! Og dette gjør jeg for barna våre!
![]() |
#3 |
Borte
|
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Bilbruken er det vanskeligste siden jeg er avhengig av den frem og tilbake til jobb og innom barnehage. Når Vesla blir større håper jeg å kunne redusere ytterligere.
![]() |
#4 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Har ikke bil. Kunne nok spist mindre kjøtt. Kan godt betale mer for varer fra fattige land.
![]() |
#5 |
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Jeg kjøper Fair Trade kaffe! Den er dyr, men smaker av god samvittighet.
![]() |
#6 |
kamerat
|
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Vi har allerede redusert bilbruken en god del i det siste, men så lenge vi bor der vi bor nå, kunne vi nok fint klart oss uten bil, og vurderer å kvitte oss med den når ungene blir litt større. Vi spiser ikke veldig mye kjøtt, og er villige til å spise mindre. Jeg betaler allerede mer for økologiske og rettferdige produkter, og kunne gjerne gjort mer av det.
![]() |
#7 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Jeg betalte 9 euro for en kaviartube fra Norge!
![]() |
#8 |
https://www.giblod.no/
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Har krysset av på 3 av 9. :lydig: |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Jeg svarte forsåvidt i den andre tråden.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Vi har en bil, men har bosatt oss slik at vi ikke har bruk for den i det daglige. Tar mye kollektivt (og sparer bilkøen med 10m hver gang
![]() |
#11 |
-
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Er det bra for miljøet å frakte varer hit fra "fattige" land? Skipstrafikk forurenser mye så vidt jeg vet. Enten blander denne pollen miljøhensyn sammen med gode formål generelt, eller det er noe jeg har misforstått ganske grundig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Borte
|
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?
Jeg tolker det som miljøavgift på frakt = dyrere for oss = mindre frakt. Eller noe sånt.
![]() |
#13 |
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Noen produkter må jo fraktes da. Kaffe f.eks
![]() |
#14 |
-
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?
Ja, og jeg har like mye sympati med fattige brasilianske kaffebønder som de fleste andre. Kanskje mer. Kaffen jeg liker best må fraktes fra Brasil. Jeg betaler gjerne det som skal til for at de skal få en rimelig betaling for arbeidet sitt. Jeg er fortsatt ute av stand til å se at dette har noe med miljøet å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
kamerat
|
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?På FP får man svar OG en leksjon i stringent tenkning med på kjøpet!
![]() |
#17 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Har redusert bilbruken ved å ta buss til og fra jobb hver dag, men kan egentlig redusere enda mer. Det er så lett å hoppe i bilen når man skal småhandle noe selv om butikken bare er en spasertur unna.
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Å redusere bilbruken blir vanskelig, all den tid vi ikke eier en bil (men jeg svarte nå at vi "allerede har redusert"). Redusere kjøttforbruket vil jeg ikke, men jeg kan godt betale mer for rettferdige varer. (Også er jeg litt enig med Benmurphy i at jeg ikke kan se hva det har med miljøet å gjøre.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Pauset
|
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Jeg er villig til å redusere bilbruken dersom det går i hop rent praktisk. Vi har en bil pr. idag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Aquarist
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Vi kjører så og si aldri bil så der har jeg god samvittighet. Her er ingen kollektivtrafikk |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|