Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nyttårsmeny 2011

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-11, 09:53   #21
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2011

Her blir det kalkun med tilbehør og sjokolademousse til dessert. Enkelt og gret - og veldig godt!

Gammel 21-11-11, 11:18   #22
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg lager mos av kun søtpotet, tilsetter smør, salt, pepper og hvitløk.

Søtpotet er veldig godt - spesielt til fugl.

Det gjør jeg når jeg lager søtpotetmos. Men den jeg la ut over her er jo en potetmos først og fremst.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 11:32   #23
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror det blir Raclette i år (også).
Synes det er kosemat. Nå blir det nok mest sannsynlig bare oss 4 også tror jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 11:47   #24
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kalkun, mandelpoteter, surkål, hjemmelaget fløtesaus, rosenkål, rørte tyttebær, salat, og desserten er ikke helt bestemt enda.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 11:50   #25
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Her har vi alltid kalkun på nyttårsaften. Med mye godt tilbehør.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 11:54   #26
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke engang hva vi skal gjøre på nyttårsaften.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 22:14   #27
elli
Pauset

Medlem siden: Aug 2011
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Kalkun som alltid, med ris, potet, waldorfsalat og nyyydelig hjemmelaga fløtesaus

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 22:18   #28
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har en slags plan om å ha bacalao på nyttårsaften. Omtrent sånn som nordmøringer lager den. Det er enkel og vakker festmat.

(Men mannen jobber fra 15 til 1. nyttårsdag og jeg aner ikke hva jeg skal finne på etter at han har gått. Hvit har jo bursdag også. Vi har forsøkt å invitere svigers på nyttårsbesøk, men det funket ikke akkurat. )

Gammel 26-12-11, 18:44   #29
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har fortsatt ikke bestemt meg. Kalkun eller and?

Gammel 26-12-11, 18:48   #30
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

And.

Med tilbehøret jeg nevner over her!

Gammel 26-12-11, 18:58   #31
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi skal ikke ha gjester, men vi lager kalkun likevel. Og nå ble jeg fristet til å lage søtpotetmos til! Dessert blir sannsynligvis hjemmelagt sorbet av skogsbær med varme bær og havrevaniljesaus, en av mine dessertspesialiteter.

Gammel 26-12-11, 19:23   #32
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi har alltid hatt kalkun, men nå har jeg bråbestemt at i år blir det tapas. Og siden jeg ikke aner hva som er lov og ikke lov i tapas, så betyr tapas her egentlig are at det blir litt av ditt og litt av datt.

Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 19:30   #33
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Vi har i alle år hatt kalkun m tilbehør og dronning Maud fromasj. En forrett blir det nok også.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 19:53   #34
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

Forrett - Grillet kamskjell på jordskokkpuré
Hovedrett - Intrefilet av kalv med stekte poteter, rødvinsaus, asparges med bacon og stekte tomater
Dessert - Panna cotta med limemarinerte jordbaer

Og så lager jeg brownie med sjokoladekrem og bringebær til kaffen.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 20:17   #35
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Hos oss blir det bare kalkun.

Kalkun med stuffing, poteter, gulrot, rosenkål, waldorfsalat og deilig saus.

Til dessert har mannfolket bestemt at de skal ha flytende sjokoladekake med is.

Vi skal feire med en vennefamilie og blir 4store og 4små.

Gammel 26-12-11, 20:19   #36
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Corbeille, her.

Forrett - Grillet kamskjell på jordskokkpuré
Hovedrett - Intrefilet av kalv med stekte poteter, rødvinsaus, asparges med bacon og stekte tomater
Dessert - Panna cotta med limemarinerte jordbaer

Og så lager jeg brownie med sjokoladekrem og bringebær til kaffen.

Har du oppskrifter? Alt det så nemlig veldig godt ut!

Gammel 26-12-11, 20:37   #37
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal ha kalkun til hovedrett. Den serveres med saus laget på egen kraft, stuffing av bacon, sopp og snøfrisk og med rosenkål med bacon og valnøtter. Vi har gjort dette noen år nå, og det blir alldeles himmelsk.

Til dessert skal vi voksne spise creme brulée og ungene får is (vi tenkte creme brulée is for å ha en viss "samsmak").

Det er uvisst hva mannen bestemmer seg for til forrett. Corbeilles grillet kamskjell med jordskokkpuré hørtes svært godt ut.

Gammel 26-12-11, 20:57   #38
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis man skal steke kalkun, kan noen gi meg en superenkel beskrivelse på hvordan man gjør det. Jeg har prøvd to ganger og får det ikke til. I fjor prøvde jeg med stuffing av appelsin og coscous, en oppskrift som jeg fant her inne, men kalkunen ble tørr og trist. Jeg er god på mange kjøkkenting altså, men dette får jeg rett og slett ikke til.

Gammel 26-12-11, 21:00   #39
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi skal ha surret kalkunstek med urter og så tenkte jeg sånn vaniljekrem- og Oreo-dessert

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 21:02   #40
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Hvis man skal steke kalkun, kan noen gi meg en superenkel beskrivelse på hvordan man gjør det.

Det finnes en veldig lang og alldeles fantastisk kalkuntråd her på FP. Det er den jeg og mannen har lest og det pleier å bli helt fantastisk (også den første gangen). Jeg lurer på om den legges som favoritt i romjulen av moderatorene, men du finner den sikkert hvis du skriver kalkun i søkefeltet og begrenser søket til Madam Mims oppskriftsforum.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.