|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Tapasreglement?Jeg syns det høres ut som tapas/smårettish/fingermatish og da kan man egentlig bare ta det man har lyst på å blande sammen.
![]() |
#2 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tapasreglement?Ja, jeg mener for guds skyld ikke at man ikke kan smæle sammen alt mulig godt til et fingermatmåltid, bare at jeg hadde syns det var litt pussig å kalle det akkurat tapas.
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tapasreglement?
Så vidt jeg vet betyr tapas rett og slet "snack". Men jeg er enig i at jeg ikke hadde kalt et bord med fingermat med hovedsaklig annen opprinnelse enn spansk for "tapas". Hvis jeg serverer tapas har jeg i allefall manchego, albondigas, patatas bravas, aioli, brød, spansk skinke og pølse og hadde nok forventet å få noe sånt om andre inviterte på tapas.
![]() |
#4 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tapasreglement?
![]() |
#5 |
Leser
|
![]() Sv: Tapasreglement?Personlig hadde jeg blitt overrasket hvis jeg hadde blitt innvitert på tapas og så fått servert fenalår, makiruller og nanbrød. I mitt hode er tapas spansk. På samme måte som metz (riktig skrevet?) er greske småretter, high tea er engelsk og rømmegrøt er norsk. Jeg spiser selvfølgelig ALT uansett hva det kalles da!
![]() |
|
|