Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Google kalender og mobil

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-11, 12:58   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Google kalender og mobil

Jeg har ikke så veldig aktivt brukt kalenderen på nett før da, så om noe har blitt flyttet en time hadde jeg nok ikke oppdaget det, for det var mest bare lagt på DATO. Nå for tiden legger to-do-list-programmet mitt Astrid, ting i kalenderen også, virker det som.

På lys sliter jeg ikke med at andre ikke hører meg, men jeg synes ikke jeg hører andre så veldig godt, selv om jeg mener jeg har skrudd samtalevolumet godt opp, men det skyldes antakelig mest at jeg ikke ringer så ofte med den utenom sånn der "nå gikk jeg av toget, du skrev at dere er på kjøpesenteret, hvor finner jeg dere?" samtaler, og da er det såpass med støy rundt meg at mye av forklaringen nok ligger der, og ikke i selve telefonen...

Kanskje prøve meg litt med kalender på nett, for å se om det funker på mobilen ja. Det funket finfint at jeg hadde lagt på kalenderen på nett i fjor at den skulle minne meg på på kjøpe ny adventstake før advent i år i alle fall. så godt at jeg KJØPTE ny, selv om det viste seg at vi i løpet av året hadde funnet igjen den jeg trodde var borte da jeg la det inn i fjor på denne tiden.... men, det var ikke spesifisert så nøye hvilken time dette skulle være da...

(Kjapp titt på nett-kalendern så inneholder den i alle fall de to tingene denne uken jeg har på mobil-kalenderen...)

Gammel 19-12-11, 13:10   #22
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Jeg har stort sett bare timesavtaler liggende i kalenderen min, så de må være nøyaktige Men jeg har en almanakk også som alltid ligger oppslått på kjøkkenbordet, så jeg husker jo klokkeslettene. Hvis ikke hadde det nok blitt en del tidlige oppmøter på meg forrige uke

Lyden har jeg ikke noe å utsette på og jeg har hatt mange og lange samtaler siden jeg fikk den (forrige fredag).
Men til dere andre som har huawei; Er det mulig å få det til at når man får sms (har lastet ned sms pop up) så "vekker" den skjermen? Da er det så mye lettere å se at man har fått sms..

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 14:05   #23
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jada, jeg fikk inn avtale fra mobil til nett, og fra nett til mobil. Kanskje ta denne mer i bruk, ja

Gammel 19-12-11, 14:07   #24
Malama

Malama sin avatar

Standard

si det, jeg har ikke noe "popup" nedlastet, så jeg bare hører at jeg får sms, det synes ikke, så har jeg ikke hørt den, må jeg selv "vekke den" og se etter, men sånn var det jo på min forrige, ikke-smarte mobil også, så det er liksom ikke noe sjokkerende ved det, synes jeg.

Gammel 20-12-11, 00:02   #25
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Supertrikset med mail som skal leses på flere ulike medier er å sette opp mailen som "imap"...
Hvis ikke så blir ting fort bare at jævla rot.

Jeg har flere mail adresser fra et firma jeg driver + noen andre og bruker alle som imap.
Imap blir i praksis som hotmail/gmail hvor mailene ligger på serveren og at det du får opp på pc/tlf/ipad blir et speil av det som ligger på serveren.
Når jeg sletter en mail fra pc'en så slettes den på serveren og når jeg åpner mailen på pc'en så oppdateres lista og mailen som jeg sletta isted på pc'en forsvinner.

Det samme gjelder at nye mailer markeres som uleste inntil dem er lest på en av enhetene. Da blir den markert som "lest" overalt.

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 12:51   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt ny på dette selv om jeg har hatt Samsung Galaxyen min i flere måneder. Jeg prøvde nå, og har ikke stilt inn noe som helst. Skrev noe i google-kalenderen på nett og det kom rett inn i kalenderen på telefonen umiddelbart. Er det noe annet dere snakker om?

Gammel 28-12-11, 02:36   #27
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg er litt ny på dette selv om jeg har hatt Samsung Galaxyen min i flere måneder. Jeg prøvde nå, og har ikke stilt inn noe som helst. Skrev noe i google-kalenderen på nett og det kom rett inn i kalenderen på telefonen umiddelbart. Er det noe annet dere snakker om?

Nei...

Men du kan også om du bruker Microsoft Outlook laste ned et program som heter "google calendar sync" og installere og da vil også kalenderen i outlook på pc'en synkronisere seg opp mot google Calendar...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.