Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Britax Multi-Tech (2)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-11, 21:45   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Britax Multi-Tech (2)

Kan man justere vinkelen på det setet?

Besteforeldrene har kjøpt et for å ha her, vi monterte i dag, men unger sitter jo nesten fremoverlent. Det er korrekt montert i følge bruksanvisningen.

Bilen er en Toyota Avensis.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 21:49   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Britax Multi-Tech (2)

Såvidt jeg husker er det en dings under setet man kan vippe frem. En stor grå kladeis. Men jeg lurer på om vi ikke fikk det setet til å sitte noe bra i den ene bilen vår, så det er ikke sikkert det blir helt hundre i alle biler.

Gammel 21-12-11, 23:28   #3
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Den klaffen skal vippes forover. Vinkelen løser du ved å stramme forankringsselene før du strammer den andre selen. Må ofte strammes litt her og litt der før det sitter optimalt

Gammel 21-12-11, 23:34   #4
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den klaffen...?

Får titte litt på dette i morgen, takk for hjelpen!

Gammel 22-12-11, 11:01   #5
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Klaffen = grå plastklump under setet.

Vi har gamle Multi-tech, og justerte på det sånn som Snuppa sier. Likevel fikk vi det ikke til å sitte godt i vår Mondeo, så det har flyttta inn i bestemors Vectra i stedet.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 11:14   #6
Input

Input sin avatar

Standard

Hmm, får håper vi får det til. Er ikke særlig aktuelt og be dem bytte sete heller, og han sitter greit nok, det hadde bare ikke funket noe godt på langtur. Kan evt. prøve å sette det i midten og se om det står bedre der.

Gammel 22-12-11, 11:33   #7
Input

Input sin avatar

Standard

Nå har jeg montert det på nytt med den klaffen vippet fremover, og da ble alt meget bedre.

Tusen takk, FP!

Gammel 28-12-11, 18:55   #8
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Vi kjøpte samme sete for å ha i nord når vi er på fæmily besøk....
I børjan så følte jeg også at det var jæskla bratt det setet og at tøtta ikke satt godt, men nå i jula så har setet fungert helt suverent i en VW Caravelle.
Hun sitter bedre i dette setet nå enn i Besafe Izi X3, selv om beinplassen er bittelitt mindre.

Så frykten min for at vi hadde gjort et dårlig kjøp forsvant i løpet av jula.

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 19:45   #9
Input

Input sin avatar

Standard

Har du byttet bilen det står i da, eller har ungen blitt eldre?

Vi er i hvert fall veldig fornøyde med dette etter å ha brukt det en uke nå. Har lyst å ta det med meg hjem og sende hit Maxi-Cosi Mobi'en vi har.

Gammel 28-12-11, 22:30   #10
Lommelun
Superduperaktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Har du byttet bilen det står i da, eller har ungen blitt eldre?

Vi er i hvert fall veldig fornøyde med dette etter å ha brukt det en uke nå. Har lyst å ta det med meg hjem og sende hit Maxi-Cosi Mobi'en vi har.

Ungen er jo blitt eldre (nå 2,5 år) pluss at jeg monterte den bedre nå slik at den stod bedre fast og med bedre vinkel.

Når hun sov i den i jula nå så ramla ikke hodet fremover, men hun hvilte det mot nakke støtta. I Besafe'n så ramler huet fremover som en potetsekk.

Gammel 28-06-12, 15:58   #11
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Beklager at jeg fisker opp gammel tråd, men jeg har lyst på noen snarveier til Svaret, så jeg prøver meg...

Jeg jobber vettet av meg med montering av et Britax Multi-Tech sete idag. Jeg har VW Transporter 7 seter (ligner nok veldig på en Caravelle), og spørsmålene mine er:

hva gjør man hvis støttebeinet ikke når ned til gulvet på egenhånd? Jeg må stramme forankringsselene nokså tight før støttebeinet står på gulvet.

Og den grå kladeisen: når jeg endelig har fått støttebeinet nedti, strammet her og der, så er det altså luft mellom Britax-setet og den grå klossen, og setet har en passe bakoverlent hvilestilling. Er det greit at det er litt luft mellom britax-setet (sitteputa ) og den grå klossen?
Jeg har forsøkt å lese manualen på nettet, men det står ingenting om det der.

På forhånd takk hvis noen kan forbarme seg over monteringen min!!!

Gammel 28-06-12, 18:58   #12
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Host og kremt... Noen som vet??

Gammel 28-06-12, 19:42   #13
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

MultiTech er ikke godkjent for bruk i Caravelle/Transporter. Vil tro det er pga for kort støttebein. Vet ikke om du har MT1 eller 2'ern, men 1'ern var i alle fall ikke godkjent i vår S-max heller pga at støttebeinet ikke rakk ned. 2'ern har lengre støttebein, men kanskje ikke langt nok for VW sine storbiler.

Her er i alle fall Car Fit List'en til MultiTech 2:

http://www.britax.no/media/2965392/t...lti-tech_2.pdf

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 00:12   #14
Lommelun
Superduperaktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Høyt&Lavt, her.

hva gjør man hvis støttebeinet ikke når ned til gulvet på egenhånd? Jeg må stramme forankringsselene nokså tight før støttebeinet står på gulvet.

Jeg brukte en foring...
Svigerfar hadde en treplank som jeg tilpassa litt og da lå den fint og fast nede på gulvet og da passa støttebeinet.

Gammel 02-07-12, 13:05   #15
emin

emin sin avatar

emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde definitivt ikke brukt noen hjemmesnekret løsning nei.

Gammel 02-07-12, 14:03   #16
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Treplank som en del av sikring i bil er ikke greit i min bok.

Gammel 02-07-12, 14:31   #17
Lommelun
Superduperaktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Treplank som en del av sikring i bil er ikke greit i min bok.

Kommer an på hvordan den brukes spør du meg...

Gammel 02-07-12, 15:10   #18
emin

emin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Kommer an på hvordan den brukes spør du meg...

Med mindre planken er boltet fast i karosseriet så risikerer du at setet ikke fungerer slik det skal om det smeller.

Gammel 02-07-12, 17:25   #19
Lommelun
Superduperaktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Med mindre planken er boltet fast i karosseriet så risikerer du at setet ikke fungerer slik det skal om det smeller.

Jeg vet... Men alternativet var forovervendt...

Og når det i _den_ bilen gikk ann å legge en plankebit på gulvet som ligger låst fast foran og bak og med et støtteben strammet ned oppå den så mener jeg dette var et bedre alternativ.

Gammel 02-07-12, 17:30   #20
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde kjøpt nytt sete. Eller var det ingen som passet?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.