Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og sånt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-11, 00:41   #6
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og sånt

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Definitivt. Det samme gjelder de nordligste fylkene, der enkelte miljøer i tillegg har en hang til engelske navn med ramsalt nordnorsk uttale. (Jeg hadde lenge lurt på hvorfor naboen vår heter Steve, riktig nok med engelsk uttale. Etter halvannet år kom det for en dag at han bodde sine første leveår i Nordland, og at begge foreldrene er nordfra. Det forklarte alt. )

Steve kommer sikkert fra Myre. De fleste med slike navn kommer fra Myre (uttales med tjukk r) eller området rundt der. Det er i alle fall det som gjelder i distriktet jeg vokste opp. Alle med merkelige navn (Steve, Kate, Krystle uttalt på norsk) eller kombinasjoner hadde også tjukk r og l og kom fra Myre, Klo, Strengelvåg og andre steder i kommunen der. Vi hadde yrkesskole på stedet jeg vokste opp på, så vi fikk høre alle rare varianter...

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.