|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntHer oppe drev de på særlig 70-tallet og brukte veeeldig mye navn som Jim, Steve, Ron, Ted, Alan/Allan og andre amerikanske navn. Svært gjerne i kombo med noe norsk eller enda verre - TO slike med bindestrek. Som Ron-Hugo, Ted-Johnny eller Jim-Allan.
|
|
|
#22 |
|
koko
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntSønnen til Hildegunn Moltubakk heter Hans Robert.
|
|
|
#23 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og sånt
Mormor var ekstremt overtroisk, i følge mamma.
|
|
|
#24 |
|
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det var det han het!
|
|
|
#25 |
|
snur
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntMormor er sunnmøring, hun har dobbeltnavn med 8 og 7 bokstaver, mens tvillingsøstra heter Bjørg
|
|
|
#26 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntHer nord finnes det en del underholdende kombinasjoner, ja.
|
|
|
#28 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Neida naboen min i østfinnmark het Steve,(yngre en meg) hun som brukte å passe meg heter Kate. Og de hadde ingen ting med Vesterålen og der om kring i gjøre.
Sist redigert av Honda : 29-12-11 kl 01:47. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntJeg kjenner en sunnmøring og han har den rareste kombinasjonen jeg noen sinne har hørt om. Jeg trodde han tullet når han presenterte seg. Kan ikke skrive navnet her for jeg er overbevist om at ingen andre kan ha tilsvarende navn. Samtidig, nå som jeg har kjent han i en årrekke, så har jeg blitt vant til det.
|
|
|
#30 |
|
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntJeg har nok eksempler fra Sunnmøre til at jeg tror det stemmer. Og nok ekspempler på amerikaniserte norsknavn fra sørvestlandet til å tenke at det stemmer det også.
|
|
|
#31 |
|
bits and pieces
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntTror jeg må sjekke slektstreet når jeg er hjemom igjen. Hele slekta er nordfra, men kan ikke huske rare kombinasjoner. Mamma og hennes søsken har alle doble fornavn. Jeg kan bare navn nr.2 på tre av de og de er ikke rare. Mamma har forresten tre fornavn. Det var visstnok en som døde like før og måtte få noen oppkalt etter seg for ikke å gå igjen.
|
|
|
|
#32 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntLista!
|
|
|
|
#34 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntTrunken, ja.
|
|
|
|
#35 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntSiden dere nevner navn som er litt pussig sammensatt, Jeg kjenner en som heter Geir Kai Morten, vet om en annen som også heter det samme, og kjenner en som heter bare Kai Morten.... synes det er litt rar og tung sammensetning. Aner ikke hvor alle kommer fra men vet at familien til han ene har feriested på Lofoten..
|
|
|
|
#36 |
|
Kakemonster
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntJeg er halvt sunnmøring, og det er vel en noe høyere forekomst av merkelige navnesammensetninger. Mormor har tre fornavn, mamma og to av brødrene hennes har dobbeltnavn. Slik jeg har forstått det handler det om flere ting. De skulle kalles opp, og man skulle kunne skille de fra andre med samme navn. Min oldefar het Bernt, min morfar hadde Bernt som andre fornavn. Min onkel har samme første fornavn som morfar, og andre fornavn begynner på samme bokstav. Mamma har en kusine og gud vet hvor mange barndomsvenninner med samme første fornavn, men forskjellige andrenavn. Det er mye rart der, altså.
|
|
|
|
#38 |
|
~~~~~~~
|
Herlige navn. Blostrupmoen er jo ett vanlig slektsnavn. I tillegg så har de flotte stedsnavn. De uttaler de på en måte så det ikke er mulig for besøkende å finne frem.
|
|
|
#39 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntStedsnavn og uttale er festlig på Jæren også. "Poddlst" og "Vigrst" er Pollestad og Vigrestad.
|
|
![]() |
|
|