Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Nyttårsskravling

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-11, 17:04   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Kul

Nyttårsskravling

Vi nyter en rolig nyttårsaften på hytta. Barna leker, mannen snekrer litt og jeg ligger i skuvsenga og leser krim.
Ikveld blir det biff på oss voksne, og pannekaker på barna - etter eget ønske. Så brownies & is til dessert.

Vi har aldri opparbeidet oss tradisjoner på denne dagen. Det har ikke vært så mange vennefester eller slike ting de siste åra. En periode synes jeg det var litt sårt, for på nyttårsaften skulle man liksom helst ha et opplegg..
Men nå er vi på hytta for 2. år på rad, og været er klart, så vi ser nok en del raketter iår også.

Godt nytt år!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 17:16   #2
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nyttårsskravling

Barna har vært på Badeland med mormor i 5 timer i dag (!) og yngstedamen på 7 er fornøyd med 21 turer ned fra 5 meteren. Imens har Synnemormannen og jeg hatt årets siste løpetur i fint vær på glatt føre. Etter en varm, god dusj spiste vi lunsj bare vi to på en restaurant her i byen, deilig! Nå har jeg ordnet ferdig to kaker vi skal ha med på nyttårsfest om 45 min. Hele familien er invitert på nyttårsfest til en vennefamilie lenger bort i veien, det blir sikkert koselig. Ryktene forteller om svineribbe, pinnekjøtt og multekrem til dessert. Spørs om noen orker iskaken og pavlovaen jeg har laget etterpå

Ha en super nyttårsfeiring alle sammen!

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 17:31   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sløver foran peisen med laptop og tv'n på, ungene ser på film på hver sin laptop(ingen dvd-spiller tilgjengelig ennå pga flytte-/oppussing-kaos),
mannen jobber helg og går av vakt halv ni i kveld så det blir sen middag.
Hadde håpet på å feire sammen med noen andre, men blir så vanskelig når mannen jobber...
Har alltid feiret alene, og synes det er litt sårt iforhold til ungene, tror de hadde likt å feiret sammen med en annen barnefamilie.
Neste år kanskje?
Vi koser oss vi altså, men hadde vært koselig å delt kvelden med noen flere
Får vel snart rydde litt her og dekke bord, så vi får litt nyttårsfølelse, har stjerneskudd og litt fyrverkeri også så ungene skal få føle at det er en litt annerledes kveld.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 17:38   #4
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hytte høres koselig ut. Jeg er alene med jentene idag, mens mannen er på jobb. Han skal heldigvis komme hjem en tur seinere for å spise sammen med oss. Eldstefrøkna kjeder seg og sitter nå og ser på film nummer to mens minstemor drar ut en rull tørkepapir, og jeg stopper henne ikke fordi jeg holder på å lage bringebærsaus til riskremen vi skal spise senere og jeg kan ikke bestikke henne med flere rosiner for hun har fått nok.

God nytt år alle sammen!

Gammel 31-12-11, 17:43   #5
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Nessie: Hæres ut som en perfekt og koselig nyttårsaften hos dere.

I år skulle vi egentlig spise med naboen men pga sykdom ble det ikke noe av. Helt greit og vi fire koser oss utmerket sammen
Bordet ble dekket i går kveld og vi pynter oss selv om det kun er oss.
Kalkunen m tilbehør er nettopp ferdig og sausen står og putrer. Lukter himmelsk. Skal snart til med forretten som minstejenta har valgt. Asparges m/Serranoskinke
Når kongen skal tale koser vi oss med et glass champagne og jentene med noe annet. Etterpå spiser vi.
Regner med at vi ved midnatt går ut for å hilse på naboer og å se rakettene. Det er ikke så mange som skyter opp raketter her og gdot er det, men stjerneskudd skal det bli.

Jeg vet det kommer til å bli en koselig kveld Godt nytt år alle sammen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 17:43   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har nettopp gått i gatas fakkeltog, snart skal mann og barn på festningen og se på rakettoppskytning der sammen med en kompis av mannen og hans to barn, som igjen er venner av våre barn. Kl 20 skal vi på middag til nettopp disse folka. Gutta gleder seg og det blir helt greit for meg. Vi har vært sammen med de mange mange ganger før til nyttår.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 17:46   #7
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde alt klart til å ha vennefest her i dag, men siden et par av de små gjestene fikk vannkopper i løpet av romjula ble festen avlyst, og vi blir bare oss 3 i stedet. Det blir en rolig kveld med film, god mat, stjerneskudd og litt champagne. Det kommer til å bli en koselig kveld, jeg er bare spent på om vi kommer oss ut av joggebuksa....

Gammel 31-12-11, 17:48   #8
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Vi skal også være alene, vi 5. Pinnekjøtt på menyen, bordeter fint dekket, og vi har pyntet oss selv om vi "bare" er alene. Syntes også det er sårt at vi ikke har noen venne-familie og fere med, ungene påpekte det her i sted..vi koser oss vi, er ikke det, men likevel.. Nyttårsaften er liksom en kveld hvor alle skal ha det så kjekt å feire i lag. Vi gjorde det tidligere vi også, men har flyttet fra alle de gode naboene vi hadde der vi bodde før..vanskelig å etablere nye venner i voksen alder, eller kanskje vi er vanskelig å komme innpå? tror nesten det. Kjenner jeg er litt sentimental idag, blir alltid det på nyttårsaften. Ser nok lysere på det i morgen, nytt år nye muligheter Nå får jeg gjøre det beste ut av kvelden slik at ungene har det kjekt, vi skal skyte opp raketter og kose oss!!

Gammel 31-12-11, 17:51   #9
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Leandra, her.

Vi skal også være alene, vi 5. Pinnekjøtt på menyen, bordeter fint dekket, og vi har pyntet oss selv om vi "bare" er alene. Syntes også det er sårt at vi ikke har noen venne-familie og fere med, ungene påpekte det her i sted..vi koser oss vi, er ikke det, men likevel.. Nyttårsaften er liksom en kveld hvor alle skal ha det så kjekt å feire i lag. Vi gjorde det tidligere vi også, men har flyttet fra alle de gode naboene vi hadde der vi bodde før..vanskelig å etablere nye venner i voksen alder, eller kanskje vi er vanskelig å komme innpå? tror nesten det. Kjenner jeg er litt sentimental idag, blir alltid det på nyttårsaften. Ser nok lysere på det i morgen, nytt år nye muligheter Nå får jeg gjøre det beste ut av kvelden slik at ungene har det kjekt, vi skal skyte opp raketter og kose oss!!

vi også...

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 17:52   #10
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Her råder kaoset akkurat nå. Men alle er i finstasen, og jeg skal straks ut og starte opp bilen.

Vi skal til broren min og spise klokka sju, sammen med mine foreldre og en vennefamilie av foreldrene mine. Vi har feiret sammen i mange, mange år, så det er en slags tradisjon, tror jeg at vi kan si.

Vi får se hvor lenge ungene våre holder ut, men noe sier meg at det blir ikke senkveld...

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 17:52   #11
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal også være hjemme i år. Vi kom med noen vage unnskyldninger til et par venneinvitasjoner, men jeg er nygravid og kvalm, så det frister ikke å gjøre noe som helst. Vi har hatt pannekaker nå, og sushi står klar i kjøleskapet til senere i kveld. Ungen legger seg nok til vanlig tid og vi har ingen ambisjoner om å komme ut av joggebuksa.

Gammel 31-12-11, 18:02   #12
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal straks til naboene våre på mat og champange, kaker og div tar vi med bort. Akkuratt nå er vi hos foreldrene mine og besøker de litt. Veldig greit å feire med nabofamilien, vi har gjordt det noen år nå. Og kort vei hjem med trøtte barn.
Synnemor: så de søte barna dine på badeland ja, vi var der vi også. Lite folk der i dag faktisk-deilig!!

Gammel 31-12-11, 18:04   #13
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Her er det daffekveld for oss 5. Hadde vert koselig å ha nokon andre her og, men det er kjekt berre oss 5 og. Mannen og jentene er ute å farter, eg og guttungen ligg på sofaen og slapper av. Han med tv, eg med bok. Seinare i kveld blir det pinnekjøtt og dessert. Og sikkert nokre filmar for å få timane fram mot midnatt til å gå. Når klokka når midnatt har eg ein plan om at me skal vera på toppen av åsen her. Då har me utsikt over heile bygda og ganske masse meir.

Gammel 31-12-11, 18:05   #14
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Vi er også hjemme, i joggedressen, mette og gode etter en deilig nyttårsmiddag. Vi hadde planer om å invitere venner hit i dag, men ettersom alle mann er slått ut med mykoplasma lungebetennelse så er vi under selvpålagt isolasjon. Skulle egentlig ha familiemiddag i morgen, men den utgår også. Ungene er helt utslått og sovner hvert øyeblikk, så nå etter barne-tv går vi ut og koser oss med stjerneskudd og noen raketter. Resten av kvelden skal jeg og mannen tilbringe foran tv med noe godt i glasset, snop, og bare kose oss. Nyttårsaften er en typisk som jeg synes mange har voldsomme forventninger til, og det er nesten så man blir syntes synd på dersom man ikke har andre planer enn å kose seg med nærmeste familie. Jeg har ikke hatt de helt store nyttårstradisjonene, og føler ikke noe tap ved å være hjemme og ha en rolig kveld.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 18:07   #15
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg husker sist nyttårsaften gikk skeis på grunn av sykdom, det må hva vært i 2006 eller 2007. Uansett, jeg ble sittende på FP og skravlet hele kvelden, og en av de jeg skravlet med har blitt en nær venninne nå. FIneste nyttårsaftenminne! Ikke noe galt i å sitte her hele kvelden!

Gammel 31-12-11, 18:08   #16
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Men er det noen som blir med meg på en champagneskål, eller er det for tidlig for slikt? Primrose, du er unnskyldt!

Gammel 31-12-11, 18:10   #17
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Om jeg får skåle i cola så er jeg med altså. Skulle helst hatt ett alvorlig overdimensjonert glass med baileys i hånda, men det sies at man må holde seg unna sånne godsaker når man er gravid, så da så. Cola it is.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 18:12   #18
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Blir bare oss og kjæresten til eldste datteren. Helt greit for meg selv om barna i midten nok hadde ønsket seg stort selskap. Ikke i år siden jeg er såpass gravid som jeg er
Stjerneskudd og et batteri er innkjøpt og kalkunden dufter deilig. Dessert blir Dronning Maud pudding og kransekake.

Godt nytt år til dere alle!

Gammel 31-12-11, 18:18   #19
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan skåle i farris som jeg skyller ned en Postafen med. Hyggelig med FP-selskap innimellom middag og film. Kanskje jeg holder meg våken til midnatt også?

Gammel 31-12-11, 18:19   #20
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Her er det også bare oss, jeg synes det er helt greit etter mye farting hele romjula.
Vi skal snart spise pinnekjøtt, se på film å så se på raketter etter der igjen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.