|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren nok
|
![]() Nyttårsskravling
![]() |
#2 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NyttårsskravlingBarna har vært på Badeland med mormor i 5 timer i dag (!) og yngstedamen på 7 er fornøyd med 21 turer ned fra 5 meteren. Imens har Synnemormannen og jeg hatt årets siste løpetur i fint vær på glatt føre. Etter en varm, god dusj spiste vi lunsj bare vi to på en restaurant her i byen, deilig! Nå har jeg ordnet ferdig to kaker vi skal ha med på nyttårsfest om 45 min. Hele familien er invitert på nyttårsfest til en vennefamilie lenger bort i veien, det blir sikkert koselig. Ryktene forteller om svineribbe, pinnekjøtt og multekrem til dessert. Spørs om noen orker iskaken og pavlovaen jeg har laget etterpå
![]() |
#3 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NyttårsskravlingSløver foran peisen med laptop og tv'n på, ungene ser på film på hver sin laptop(ingen dvd-spiller tilgjengelig ennå pga flytte-/oppussing-kaos), |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: NyttårsskravlingHytte høres koselig ut.
![]() |
#5 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: NyttårsskravlingNessie: Hæres ut som en perfekt og koselig nyttårsaften hos dere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: NyttårsskravlingVi har nettopp gått i gatas fakkeltog, snart skal mann og barn på festningen og se på rakettoppskytning der sammen med en kompis av mannen og hans to barn, som igjen er venner av våre barn. Kl 20 skal vi på middag til nettopp disse folka. Gutta gleder seg og det blir helt greit for meg. Vi har vært sammen med de mange mange ganger før til nyttår.
![]() |
#7 |
Trøtt
|
![]() Sv: NyttårsskravlingVi hadde alt klart til å ha vennefest her i dag, men siden et par av de små gjestene fikk vannkopper i løpet av romjula ble festen avlyst, og vi blir bare oss 3 i stedet. Det blir en rolig kveld med film, god mat, stjerneskudd og litt champagne. Det kommer til å bli en koselig kveld, jeg er bare spent på om vi kommer oss ut av joggebuksa....
![]() |
#8 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NyttårsskravlingVi skal også være alene, vi 5. Pinnekjøtt på menyen, bordeter fint dekket, og vi har pyntet oss selv om vi "bare" er alene. Syntes også det er sårt at vi ikke har noen venne-familie og fere med, ungene påpekte det her i sted..vi koser oss vi, er ikke det, men likevel..
![]() |
#9 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nyttårsskravling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: NyttårsskravlingHer råder kaoset akkurat nå. Men alle er i finstasen, og jeg skal straks ut og starte opp bilen.
![]() |
![]() |
#11 |
nju nja njo
|
![]() Sv: NyttårsskravlingVi skal også være hjemme i år. Vi kom med noen vage unnskyldninger til et par venneinvitasjoner, men jeg er nygravid og kvalm, så det frister ikke å gjøre noe som helst. Vi har hatt pannekaker nå, og sushi står klar i kjøleskapet til senere i kveld. Ungen legger seg nok til vanlig tid og vi har ingen ambisjoner om å komme ut av joggebuksa.
![]() |
#12 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: NyttårsskravlingVi skal straks til naboene våre på mat og champange, kaker og div tar vi med bort. Akkuratt nå er vi hos foreldrene mine og besøker de litt. Veldig greit å feire med nabofamilien, vi har gjordt det noen år nå. Og kort vei hjem med trøtte barn.
![]() |
#13 |
Unik
|
![]() Sv: NyttårsskravlingHer er det daffekveld for oss 5. Hadde vert koselig å ha nokon andre her og, men det er kjekt berre oss 5 og. Mannen og jentene er ute å farter, eg og guttungen ligg på sofaen og slapper av. Han med tv, eg med bok. Seinare i kveld blir det pinnekjøtt og dessert. Og sikkert nokre filmar for å få timane fram mot midnatt til å gå. Når klokka når midnatt har eg ein plan om at me skal vera på toppen av åsen her. Då har me utsikt over heile bygda og ganske masse meir.
![]() |
#14 |
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: NyttårsskravlingVi er også hjemme, i joggedressen, mette og gode etter en deilig nyttårsmiddag. Vi hadde planer om å invitere venner hit i dag, men ettersom alle mann er slått ut med mykoplasma lungebetennelse så er vi under selvpålagt isolasjon. Skulle egentlig ha familiemiddag i morgen, men den utgår også. Ungene er helt utslått og sovner hvert øyeblikk, så nå etter barne-tv går vi ut og koser oss med stjerneskudd og noen raketter. Resten av kvelden skal jeg og mannen tilbringe foran tv med noe godt i glasset, snop, og bare kose oss. Nyttårsaften er en typisk som jeg synes mange har voldsomme forventninger til, og det er nesten så man blir syntes synd på dersom man ikke har andre planer enn å kose seg med nærmeste familie. Jeg har ikke hatt de helt store nyttårstradisjonene, og føler ikke noe tap ved å være hjemme og ha en rolig kveld.
![]() |
![]() |
#15 |
Trøtt
|
![]() Sv: NyttårsskravlingJeg husker sist nyttårsaften gikk skeis på grunn av sykdom, det må hva vært i 2006 eller 2007. Uansett, jeg ble sittende på FP og skravlet hele kvelden, og en av de jeg skravlet med har blitt en nær venninne nå.
![]() |
#17 |
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: NyttårsskravlingOm jeg får skåle i cola så er jeg med altså. Skulle helst hatt ett alvorlig overdimensjonert glass med baileys i hånda, men det sies at man må holde seg unna sånne godsaker når man er gravid, så da så. Cola it is.
![]() |
![]() |
#18 |
På vent....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NyttårsskravlingBlir bare oss og kjæresten til eldste datteren. Helt greit for meg selv om barna i midten nok hadde ønsket seg stort selskap. Ikke i år siden jeg er såpass gravid som jeg er
![]() |
#19 |
nju nja njo
|
![]() Sv: NyttårsskravlingJeg kan skåle i farris som jeg skyller ned en Postafen med. Hyggelig med FP-selskap innimellom middag og film. Kanskje jeg holder meg våken til midnatt også?
![]() |
|
|