|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Jeg trenger prikker
Jeg syns den er litt begge deler. Men jeg syns faktisk at det der med å prikke rødt bare for å straffe en stakkar som ikke helt har fått med seg at det ikke er så lurt å tigge prikker er litt teit.
|
|
|
|
#62 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Trøtt
|
Sv: Jeg trenger prikkerDet er mulig det er humørfylt, Tallulah, og fjasingen er noe av det jeg setter mest pris på ved FP. Dessverre syns jeg personlig at FP har blitt alt for snilt og homogent i det siste, der alle mener det samme om alt, og der man ikke skal skille seg ut. Jeg er rett og slett litt lei av at hver eneste gang det dukker opp en rookie som ikke skiller seg ut i ekstrem positiv forstand (les: har hengt på nett i 10 år og klarer å fikse "tonen" fra dag en) så bruker vi 150 innlegg og 150 rødprikker på å tulle/forklare/skremme bort nykommeren. At en eller to sier fra, greit. At alle kaster seg over har jeg ikke sansen for, og om det var morsomt første eller andre gang så er det ikke morsomt nå lengre.
|
|
|
#64 |
|
Glamorøs
|
Greit nok. Nå tar ikke jeg de prikkene så ekstremt seriøst, så derfor ser jeg nok ikke den helt store krisen i en slik reaksjon.
|
|
|
#65 |
|
Hertuginne
|
Sv: Jeg trenger prikkerDet lureste å gjøre når det dukker opp slike tiggetråder, noe det gjør fra tid til annen, er at noen informerer greit og saklig at det ikke er veldig populært å tigge om prikker og hvorfor det ikke er greit, og så la det være med det. Vi trenger ikke gå inn som en kollektiv oppdragelsesmobb og rødprikke HI alle sammen. Hvis prikketiggeren mot formodning ikke skulle fatte poenget og fortsetter med sin tigging (noe HI her ikke gjør) så kan man vurdere å sette sterkere lut til.
|
|
|
#66 |
|
Glamorøs
|
Selvfølgelig. Men jeg ser ikke at det skjer i enormt stor grad her. Men nå står jeg i fare for å bryte mitt eneste nyttårsforsett bare timer inn i det nye året, og skal la dere krangle i fred. Godt nyttår, folkens!
|
|
|
#67 |
|
Hertuginne
|
Men for en nybegynner tror jeg et kontrollpanel dominert av røde prikker for noe som ikke er så himla ille er ganske dumt og kanskje avskrekkende.
|
|
|
#68 |
|
Fartsfantom
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg tar dem heller ikke veldig seriøst, så for min del spiller det ingen rolle. Men for en nykommer så kan det nok føles litt ille når man får en hel haug av røde prikker.
|
|
|
|
#70 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
This is normal!
|
En hobbyjulekalendertråd om limpistolutskeielser fungerer også.
|
|
|
|
#72 |
|
Bedreviter
|
Jeg for min del ville tatt meg nær av et rødt kontrollpanel, selv om jeg ikke tar prikkene så veldig seriøst. At en nykommer skulle synes det er ubehagelig, er vel heller sannsynlig. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Jeg trenger prikkerLitt morsomt at de som sier de ikke tar prikkene så seriøst, nettopp virker som om de tar dem mest seriøst av alle. Jeg er veldig enig med Adrienne og co her. Denne tråden er ikke særlig hyggelig.
|
|
|
#74 |
|
Pauset
Det mener ikke jeg heller, men det blir jo sjelden slik. Kan man ikke bare låse slike tråder etter slik opplysning? |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Jeg tviler på at HI opplever tråden og kontrollpanelet sitt som humørfylt. Men hun hører kanskje ikke hjemme her om hun ikke har en slik humor...
|
|
|
#76 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Jeg trenger prikkerJeg er også enig med Adrienne. Opplyse om at prikketigging ikke er populært, henvise til forumreglene, ferdig. Hvis brukeren da tar det til seg er saken avsluttet, hvis ikke kan en heller hente frem rødprikkene hvis en vil. Jeg er ekstremt forsiktig med å hente frem røde.
|
|
|
|
#77 |
|
Passiv
|
Sv: Jeg trenger prikkerDersom du greide å lese det jeg skrev slik så trenger du å ta av kranglebrillene, vimsen. |
|
|
|
#78 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Jeg trenger prikkerDet er i slike tråder man innser at de intelligente individualistene som tidvis dominerer forumet definitivt er like konforme som de folkene de retter pekefingeren mot. Gir det noen glede mon tro? Å massivt klubbe ned noen som har tabbet seg ut. Ikke bare skal det sendes rødprikker, det skal klages på innlegg som vedkommende skriver også - og så ille har vel ikke innleggene vært? Det er vel ikke gull alt som kommer ut av andres tastatur heller? Jeg syns det ser ut til at hovedinnlegger tar poenget med det samme hun får beskjed, og at hun har bestemt seg for å gjøre noe med det, nemlig ved å produsere innlegg og etterhvert få prikker for dem. Men det holder liksom ikke - nå er det for sent, nå har du tabbet deg ut så da må du gjennom dem obligatoriske mobben uansett? |
|
|
|
|
|
#79 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Huh! Prøver du å si at vi som skiller oss ut i ekstrem positiv forstand da liksom ikke får røde prikker? Hmmm?
|
|
|
#80 |
|
"De"
|
Vel... anyhoo.. jeg klarer ikke å lese noe positivt i innlegget ditt ihvertfall.
|
![]() |
|
|