Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem eier bruksretten til et snødyr på felles område?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-12, 20:46   #21
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem eier bruksretten til et snødyr på felles område?

Har han tenkt å stå i vinduet til enhver tid framover for å passe på? Ta seg permisjon fra jobb slik at ingen fikler med snødyret? Nei, dette var jo bare teit, og ingen tvil om hvem som befant seg på jordet iallefall.

Gammel 01-01-12, 20:51   #22
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Huff, det hørtes ikke ut som en hyggelig opplevelse for noen, og kanskje spesielt ikke for din eldste som jo har måttet "gi bort" sine dyr ved endt lek.

Fellesområde er ja, nettopp felles. Vi har en felles bakgård, med en lekeplass med sandkasse. Vi har tatt med oss leker dit - og de vi er redde for/glad for tar vi med oss hjem igjen. Det som blir liggende er til fritt bruk, om det da blir ødelagt er det vår risiko.

Et bygget snødyr er litt vanskeligere å ta med seg, men jeg mener at samme prinsipp gjelder. (Og det er nesten så jeg som voksen hadde tatt meg en tur ut for å "pynte litt"... for å se om reaksjonen var like sterk...).

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 20:54   #23
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jadda, noen har et litt for tett forhold til snøhesten sin.

En ting er at barn kan lære seg å leke forsiktig med noe andre har lagd, men forlater Guttungen noe på lekeplassen vår, som er felles for hele borettslaget, kan da hverken han eller jeg forvente at dette ligger urørt når vi kommer tilbake, uansett materiale på leketøyet.

Gammel 01-01-12, 20:55   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere er ikke på jordet, i allefall.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 21:15   #25
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hvis den ropende mannen absolutt ikke ville at dere rørte snødyret burde han tatt på seg klær, gått ut og forklart at han hadde noen barn inne som var fryktelig stolte av snødyret sitt og var redd det skulle bli ødelagt. Da kan det jo være at mannen din hadde hørt hva han sa og enten fått ungene til å ikke leke med det eller være veldig forsiktige. Brøling ut et vindu er jo fullstendig koko og jeg hadde ikke tatt hensyn av en sånn fremgangsmåte.

Takk, det var akkurat det jeg også tenkte, og som mannen min syns hadde vært en real måte å gjøre det på. Nå tok han hensyn til våre barn som syns det ble kjipt å være ute denne gangen, og forhåpentligvis slipper vi å oppleve sånn brøling en gang til.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 21:29   #26
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes for øvrig overskriften her er fantastisk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 23:07   #27
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen er helt på jordet og det er ikke dere!

Gammel 01-01-12, 23:17   #28
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Moder jord fikser biffen helt på egenhånd forøvrig, snødyret har nå lidd smeltedøden, og jeg håper denne mannen har en god forklaring på lur til sine håpefulle når de ser det. Helst en annen enn "dumme naboen spiste den opp".

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 00:41   #29
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Må ofte megle i skolegården om akkurat dette temaet (eller sandbygg), men der er det heldigvis ingen ropende foreldre som blander seg inn...

Jeg synes leke med på en rolig måte må være greit, men å leke voldsomt og ødelegge ikke er greit. Nå var det ikke det som skjedde her, men det er dessverre en del som synes det er "gøy" å ødelegge andres bygg, så det var vel det de var redd for. Mannens oppførsel og roping synes jeg slett ikke var greit.

Måtte lese overskriften et par ganger

Gammel 02-01-12, 00:48   #30
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Naboen er en smule koko, enkelt sagt.

Sist redigert av Syrinx : 02-01-12 kl 00:49. Årsak: Jeg var/er en tregost.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 01:09   #31
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Unnskyld, men: Jeg måtte tenke masse før jeg skjønte at det var snakk om en hest av snø naboen brølte så fælt om. Så liksom for meg en liten hest i bånd, en sjøhest og masse annet rart. Senga kaller.

At det ikke var morsomt i praksis er en annen sak. Å reagere slik høres helt pling i bollen ut, jeg hadde vært veldig ubekvem med situasjonen. Antageligvis hadde jeg heller aldri turt å ringe på, kudos til mannen din for det. Det er greit at folk får en tilbakemelding på oppførselen sin, når de trår over streken. Ikke minst for barna hans, ikke akkurat noe forbilde i forhold til oppførsel dette her.

Gammel 02-01-12, 01:13   #32
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av M@M, her.

Må ofte megle i skolegården om akkurat dette temaet (eller sandbygg), men der er det heldigvis ingen ropende foreldre som blander seg inn...

Jeg synes leke med på en rolig måte må være greit, men å leke voldsomt og ødelegge ikke er greit. Nå var det ikke det som skjedde her, men det er dessverre en del som synes det er "gøy" å ødelegge andres bygg, så det var vel det de var redd for. Mannens oppførsel og roping synes jeg slett ikke var greit.

Måtte lese overskriften et par ganger

Schtilig nabo, det der gett.

Dette er jo klassisk skolegårdskonflikt på min jobb, og skolegårder er jo også en type fellesareal...
Og joda, det hyggeligste er jo at andre barn leker videre med, bygger videre o.l. og ikke ødelegger bare på pur, men virkeligheten er jo ofte at man ikke har garantier for hvilken samvittighet andre har for slike byggverk, være seg snøborg, snømenn, snødyr, hvasomhelst.
Så det vi forkynner gang på gang til våre elever er at man bygger/leker med snøen og koser seg som best man kan i nuet, og så får man starte på nytt hvis det er ødelagt/opptatt/smelta vekk neste gang man kommer ut...
Altså ikke noe sjakktrekk å bli så knyttet til noe man ikke kan ta med inn. Livet er hardt noen ganger.

Teit nabo, rett og slett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:47.