Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Soving i barnehagen

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-12, 12:28   #25
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Soving i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vel, i helsevesenet har de senger som kan heves og senkes, samt seler til å løfte pasienter inn og ut av sengene om nødvendig.

Akkurat som at de i barnehagen finner soveløsninger som også er tilrettelagt for å ikke gi de ansatte slitasjeskader.

I mitt tilfelle var det ikke slitasjeskader som gjorde at de "måtte" ligge inne, bare så det er sagt. Det er dessuten ytterst få tilfeller man bruker heis for å løfte eldre ut og inn av senger, på toalett etc. Flere ganger i løpet av en vakt. Erfaring taler. Men ja sengene kan heves, omtrent til kombivognhøyde Men der løfter man minst 50 kg, stort sett 70kg, et barn på småbarnsavdeling veier gjennomsnittlig 15kg og skal inn og ut av vognen en gang?? Men selvfølgelig må de bæres på, løftes på etc. Det bør man da være fullt klar over når man går inn i et slikt yrke? Sitte på gulvet må man store deler av dagen også... Tenker at tilrettelegging da får foregå internt i steden for at rutiner skal endres for barna. Jeg betaler for en tjeneste og er jeg ikke enig i endringen og kan beholde den slik jeg vil uten problemer for de ansatte ser jeg ingen grunn til å gjøre noe jeg ikke er komfortabel med.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.