|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel
Jeg syns ikke uttalelsen er ansvarsfraskrivelse, men jeg savner setningen "det var min skyld. Jeg hadde ansvaret.".
|
|
|
#82 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørselIkke nødvendigvis, det er ikke alltid like lett å si nei når avisulven hopper på deg. Før du aner ordet av det har du sagt "øøh, ok?" og så er det gjort.
|
|
|
#83 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er HELT sikker på at jeg aldri hadde stilt opp i en avis hvis det hadde skjedd meg. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Glamorøs
|
Eller kanskje man er ung, har nettopp vært gjennom en traumatisk hendelse og har VG pressende på.
|
|
|
#85 |
|
Hagen har driti seg skikkelig ut, og det må han stå for. Men jeg får dårlige vibber av folk som stiller til intervju i sykesenga for på drite han enda mer ut. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Glamorøs
|
Med forbehold om at jeg bare har lest to nettsaker med intervjuer så kan jeg ikke se at de "driter ham mer ut".
|
|
|
#87 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Så enig, så enig!
|
|
|
#88 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørselJeg syns synd på alle involverte egentlig. Og tenker at media godt kunne latt det passere, men det er vel ønsketenkning. Hvis man kjører på noen har man det sannsynsligvis ikke særlig bra etterpå uansett grunn. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
|
Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørselSynes iallefall dette er en veldig oppblåst sak. Føreren har jo all skyld og i dette tilfellet var det Carl I Hagen. Jeg skal innrømme at jeg godter meg litt når han får gjennomgå for sine idiotiske politiske utspill, men dekningen av denne saken er bare lavmål. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg aner ikke når det gjelder VG, men hadde det vært Se&Hør, så hadde de fått masse penger for det. Og det hadde sikkert jeg også sagt ja til.
|
|
|
|
#91 |
|
De hadde ikke stilt til intervju hvis det hadde vært deg eller meg som hadde kjørt på de. Da hadde selvfølgelig ikke VG vært på de heller. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Librocubicularist
|
Eg trur ikkje han syntest det var greit å køyre dei ned, og han kan forklare at han ikkje såg dei, på grunn av ver, lys og liknande. Men det er like fullt sjåføren sitt ansvar å tilpasse farten til føreforhalda, slik at ein i det minste ser forgjengarar i fotgjengarfelt. Det er vanskeleg på denne tida av året, det veit eg også, men idet ein køyrer på nokon, har ein faktisk vore uaktsom. Og eg sakner ei innrømming av at dette skuldast både lysforholda og uaktsom køyring. Det at det kan skje kven som helst er greit, men å skulde på ytre, ukontrollerbare faktorar, som mørke klede og dårleg lys - det er det eg synest er ansvarsfråskrivande. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørselJeg synes faktisk han fremsto som så ydmyk og knust og ute av kontroll at jeg syntes det var ubehagelig å se på det intervjuet TV2 hadde dratt ut i det uendelige. HVorfor i all verden spør de en hulkende mann flere ganger om hjvordan det kunne skje? Min tolkning var at han vår så lei seg og traumatisert og fortvilet at TV2 burde latt være å sende det intervjuet. Mannen gråt jo så han hulket.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørselJeg tenker også det, Pøbelsara, og har noen ganger i det siste lurt på om pressen burde vært litt mer aktsom.
|
|
|
#95 |
|
Bedreviter
|
Det er veldig sant, og man skal være temmelig medievant før man klarer å sette seg inn i og forutse hvilken effekt uttalelser man kommer med vil ha på trykk. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Jeg sa også noe slikt til mannen i går kveld, at dette nok var et uhell rett og slett. På et mørkt og lite oversiktlig sted.
|
|
|
|
#97 |
|
Bedreviter
|
Jeg har ikke sett TV2-intervjuet, så det skal jeg ikke uttale meg om, men dette har slått meg også mange ganger i det siste. Han er definitivt ikke den har en gang var i forhold til media lenger. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns også det var et pussig utsagn, men som deg revurderte jeg det etter å ha tenkt gjennom saken. Når man har vært gjennom noe traumatisk så hender det at man får et veldig sterkt fokus på noe alle andre ser på som snålt eller lite i den store sammenhengen, men jeg tror det kan være en slags forsvarsmekanikk. Det er lettere å være fortvilet over at yndlingsbuksa er ødelagt enn å ta inn over seg at man har vært døden nær, f.eks. Når man da kanskje nevner at det er leit at buksa ble ødelagt til en journalist, som kanskje føler opp med "Ja, kanskje Hagen burde betale for den?" så er det nok lett å svare "ja", uten at man egentlig har tenkt noe gjennom det.
Dette er jeg også veldig, veldig enig i.
|
|
|
#99 |
|
|
Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel[quote=Tallulah;3103688]Jeg syns også det var et pussig utsagn, men som deg revurderte jeg det etter å ha tenkt gjennom saken. Når man har vært gjennom noe traumatisk så hender det at man får et veldig sterkt fokus på noe alle andre ser på som snålt eller lite i den store sammenhengen, men jeg tror det kan være en slags forsvarsmekanikk. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørselOg derfor formaner man til ungene, som mamma, som bilfører og som fotgjenger: |
|
|
|
![]() |
|
|