Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Om å håndtere triste og tunge saker som står i media

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-12, 15:06   #34
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Om å håndtere triste og tunge saker som står i media

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tenker at det ikke er et mål å gå med skylapper til verden og beskytte seg fra alle vonde nyheter heller. Jeg tror jeg har godt av å rystes litt av og til og bli påminnet at engasjement for mennesker som lider er viktig. Det må ikke bli så massivt at det fører til depresjon eller handlingslammelse, men det kan godt gjøre litt vondt i magen.

Hadde jeg skjermet meg fullstendig fra nyheter fra Gaza hadde jeg neppe tenkt på å støtte amnesty eller å delta i demonstrasjoner.

Det er mulig du har rett. Og dersom du klarer bruke det til noe positivt (om en kan bruke et slikt ord i slike sammenhenger) som amnesty osv, er det jo bra. Jeg har tenkt noen ganger at dersom disse barna måtte gjennomgå det de gjorde, må jeg jaggu tåle å lese om det. Men jeg klarer ikke likevel

Og Ramses. Jeg skjønner tankegangen, men vil ikke quote deg for ikke å gjenta det, for det var akkurat slike ting jeg ikke ønsket å lese

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:16.