Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Verdens enkleste ferie med 3 barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-12, 20:44   #1
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Verdens enkleste ferie med 3 barn

Ja, hvem kan gi meg det?

Vi har sjelden vært på ordentlig tur hele familien, men til sommeren har jeg innmari lyst til å dra et sted med mann og tre barn som da er 4, 7, og 4 måneder.
Med "enkel" mener jeg type
- kort reise med utgangspunkt i Bergen
- fredelig sted å bo med kort vei til bading
- barnevennlig
- gjerne kort vei til enkle aktiviteter for barna
- leilighet, slik at det er plass til 5 og vi kan styre frokost selv
- pris er litt underordnet punktene foran

Jeg har lyst til å gjøre så godt som ingenting, men ferie vil jeg ha.

Gammel 05-01-12, 20:46   #2
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens enkleste ferie med 3 barn

Tenker du på varmere strøk? Da ville jeg valgt all inclusive ved middelhavet.

Gammel 05-01-12, 20:48   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenker du Norge/norden eller type sydentur? Hvis det ikke var for de andre kriteriene skulle jeg ha sagt Langedrag, men der skjer det mye og man bader liksom ikke.

Gammel 05-01-12, 20:49   #4
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Lalandia og Legoland oppfyller vel det meste utenom nærheten til Bergen.

Gammel 05-01-12, 20:51   #5
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Det spiller egentlig ikke så stor rolle hvor det er,
bare det er enkelt å komme seg dit.

Men jeg har lyst til å være der en stund - kanskje to uker eller litt mindre?

Gammel 05-01-12, 20:52   #6
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Tenker du Norge/norden eller type sydentur? Hvis det ikke var for de andre kriteriene skulle jeg ha sagt Langedrag, men der skjer det mye og man bader liksom ikke.

Langedrag kunne jeg tenkt meg, men mannen er allergisk mot cirka halvparten av Noahs ark så det utgår av den grunn.
Kanskje jeg drar dit alene med barna når minsten er større.

Gammel 05-01-12, 20:54   #7
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan virkelig anbefale Alcudia Pins på Mallorca med all inclusive. Til og med mannen, som er anti charter følte vi virkelig hadde ferie og fikk slappet av. Stort sett alt man trenger innenfor området, klubber til de store barna, bassenger for liten og stor, store fine leiligheter og stranden rett ved siden av.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 20:55   #8
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Standard

Jeg hater drittflytider som 05.45 og 23.15 og sånt, forresten.
Er det noen Middelhavsgreier (uten tre mellomlandinger) å velge blant som ikke innebærer at man dør litt både på utreise og hjemreise?

Gammel 05-01-12, 20:56   #9
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg kan virkelig anbefale Alcudia Pins på Mallorca med all inclusive. Til og med mannen, som er anti charter følte vi virkelig hadde ferie og fikk slappet av. Stort sett alt man trenger innenfor området, klubber til de store barna, bassenger for liten og stor, store fine leiligheter og stranden rett ved siden av.

Det hørtes jo forlokkende ut.
Var dere der med to barn og minsten ganske liten?

Gammel 05-01-12, 20:56   #10
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi tenker ganske likt i år. Vi vil ha det enkelt og ikke alt for langt fra Bergen. Går dessverre ikke så mange kule fly fra Bergen hvor man ikke må bytte under veis.

Vi tenker Hellas eller Mallorca. Og familiehotell rett og slett. Kjedelig, men praktisk. Ungene får bade, for det får de jo ikke i Bergen for tiden(altså siste årene). Vi har en som er 6mnd til sommeren og en som fyller 5.

Men er litt skeptisk til Hellas jeg med finanskrisen og den uroen, er det dumt av meg kansje? For Mallorca er det reisemålet som frister minst, eneste er den 3 1/2 timers flyturen som frister med sin korthet.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 20:57   #11
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg hater drittflytider som 05.45 og 23.15 og sånt, forresten.
Er det noen Middelhavsgreier (uten tre mellomlandinger) å velge blant som ikke innebærer at man dør litt både på utreise og hjemreise?

Vi reiste med startour og de hadde fornuftige reisetider. Det var jo dog fra Oslo, men jeg mener at mamma og søsterens reisetider ikke var så himla gale de heller. De kom fra Bergen. De reiste litt seinere enn oss, men var på hotellet i 20-tiden, og dro vel derfra på ettermiddagen en gang.

Gammel 05-01-12, 20:57   #12
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Leilighet, et sted med minst to soverom og eget kjøkken, er essensielt.

Men jeg har ingen gode forslag til hvor.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 20:58   #13
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Det hørtes jo forlokkende ut.
Var dere der med to barn og minsten ganske liten?

Du kan se mer i bloggen min, der er bilder. Vi var der da lillebror var 11 mnd. Det hadde ikke vært noe problem å være der med en yngre lillebror. Fine grindsenger på rommet og alt lett tilrettelagt for å reise med små barn og babyer.

Gammel 05-01-12, 20:58   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Charter med all inclusive er bra for dere tror jeg. Gjerne med barneklubb for de store. Om du velger det ene eller det andre selskapet er ikke så viktig.

Gammel 05-01-12, 21:00   #15
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Hotellet vi var på: http://www.startour.no/feriereiser/s...on=sommer-2012

Gammel 05-01-12, 21:00   #16
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så lenge barna har det topp og kan bade og leke med jevnaldrende har mor ferie. :jungelord:
Ergo reiser vi alltid på typ charter med show og klubber og fandens oldemor. I år blir det all inclusive i Kroatia, under 3 timers flyreise i tillegg til is og fjas blir helt perfekt.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 21:01   #17
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Ving fra Bergen har greie flytider til Mallorca.

Gammel 05-01-12, 21:02   #18
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi var på Mallorca når våre var 6 mnd, 3 og 6 år. Reiste med Ving direkte fra Bergen, til sol, sommer og all inclusive på Mallorca. Store greie leiligheter, og man bor praktisk talt på stranden. Perfekt for ungene, og da blir det jo fort bra for oss voksne også Reisetidene mener jeg å huske var greie.

Gammel 05-01-12, 21:03   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Kypros har litt reisetid, men ikke mer enn at det går helt fint:

http://www.startour.no/bestill-reise...fd9338c6a8658a

Gammel 05-01-12, 21:17   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

All inclusive på Sunwing Resort. Vi har veldig ok flytider til Mallorca med Ving, på en fredag. Begge deler på dagtid.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.