|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Hva synes du om å rydde bort jula? | |||
| Det er deilig! |
|
70 | 41,18% |
| Tja - ingen sterke følelser. Greit nok, lzm. |
|
50 | 29,41% |
| Det er nedtur - et julepyntet hjem er stor stas! |
|
49 | 28,82% |
| Hakke julepønt. Kun pøntehubro. |
|
1 | 0,59% |
| Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Begge deler. Før kastet jeg det raskere ut. I de siste årene har vi anskaffet oss en del pynt som er pen, samt det jeg vil karakterisere som sesongpynt. Sistnevnte er for eksempel glasshjerter, vinteraktig pynt av metall, glass og i hvitt. Jeg bruker hvite lys hele jula. Det blir værende. Glass, hvitt, litt sølv eller stål. Litt mørke greiner. Vakkert i januar også. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Kontrollfrik
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Og: Ungene har sydd pøntehubroer fra Panduro. De skal henge litt til! |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Bedreviter
|
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg synes det er trist, men samtidig så synes jeg julepynt er malplassert sammen med jobb- og skolehverdag, så det "passer bra" å få den vekk når juleferien er over. Det verste er egentlig at det er så mye jobb å gjøre det. (Jeg har mye julepynt og mange duker som skal vaskes.) |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Kontrollfrik
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg så primula i flotte farger her om dagen. De blir friske på kjøkkenbordet, men de kan vente til februar. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Kontrollfrik
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!
Lyse, lette gardiner har jeg hele året - også i jula. Jeg er også glad i våren, men det er 5. januar?? |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg gruer meg, er ikke klar for å rydde bort jula enda. Juletreet er kjempefint og vinduene er så fine med lys i. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Kontrollfrik
Jeg sliter også med det. Fatter ikke hvordan man gjør det. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Fortynnet
|
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg syns det er litt trist, og ungene syns det er enda tristere - men når det er gjort syns jeg det er deilig og luftig og ryddig. Vi pynter det meste lille julaften og rydder bort ca. 13. dag. Er akkurat ferdig med å støvsuge opp de siste barnålene nå, siden vi skal reise bort i morgen tidlig. Da syns jeg det er greit at det er gjort til vi kommer hjem. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
lettere utlada
|
Er det nå jeg skal innrømme at jeg har en falsk julestjerne?
|
|
|
#54 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Her julepyntes det lillejulaften, og første nyttårsdag er det meg en sann glede å skyfle julen ut. Selv om jeg synes det er veldig koselig så lenge det varer. Det eneste jeg savner er julestjernene som lyser i vinduene, sviblene i sine fine potter, og Carl Larsson-staken. Og det er litt pussig, for akkurat de tre får være fremme fra første søndag i advent.
|
|
|
#55 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Det er noe med nyttår og da skal julen bort. I år tok vi opp pynten og treet en uke tidligere, så da ble der 2 uker med full jul. Nå er alle nissene samlet seg på hyllen i gangen i påvente å komme ned i eskene og på loftet. Juletreet er ikke tatt ennå og blir i år ikke tatt om ikke mannen gjør det. Jeg har ikke krefter til det nå. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
By the Sea
|
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!trikset med primula er å anse det som avskårne blomster - og forvente levetid deretter.
|
|
|
#57 |
|
Brenner seg ut
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Midt i landet
![]() |
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Pynter lillejulaften og rydder 13.dag jul.
|
|
|
#58 |
|
lettere utlada
|
Ja det forklarer det meste.
|
|
|
#59 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg gleder meg ikke til rydde ut jula, men det er deilig når det er gjort! Glansen er liksom litt borte fra jula når man er tilbake i hverdagen igjen. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Hvor: Oslo
Akkurat som med bunad; det beste er når man tar den av seg.
|
![]() |
|
|