|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Hva synes du om å rydde bort jula? | |||
| Det er deilig! |
|
70 | 41,18% |
| Tja - ingen sterke følelser. Greit nok, lzm. |
|
50 | 29,41% |
| Det er nedtur - et julepyntet hjem er stor stas! |
|
49 | 28,82% |
| Hakke julepønt. Kun pøntehubro. |
|
1 | 0,59% |
| Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
intro
|
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Det er ikke deilig, så det utsettes gjerne til 20. dag jul fordi det er kjedelig å rydde. Man er da ekte julesjuske.
|
|
|
|
#62 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Det er ikke deilig, men det er fordi det er kjedelig å rydde og har ingenting med jul å gjøre. Det eneste jeg rydder bort rimelig kjapt og lystbetont er svigermors sengeklær når hun har vært på besøk. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
By the Sea
|
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!rine:
|
|
|
#65 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!I år synes jeg det var litt trist, men mest fordi treåringen tok det så tungt. Hun hikstegråter og synes det er uendelig leit.
|
|
|
#66 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Tydelige årstider? |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Om det å fjerne juletreet gjør at stua føles stor, så er det en veldig god grunn til å glede meg til å ta det bort! Vi fjernet en lenestol dagen før vi satte det opp, så det BLIR romsligere!
|
|
|
#68 |
|
|
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Tydelige årstider?? Her har vi hatt same årstid siden påske. Men den er jo i grunn tydelig då, med storm og regn.
|
|
|
#69 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jula er koselig så lenge den varer. Det vil ca et par dager etter nyttår for vår del. I dag forsvant den helt her i huset. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Julen forsvinner nok til helgen. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!
Her er jeg også. Jeg har jula i desember. 1. januar er det nytt år, nye muligheter, men fremdeles koselig - selv uten jul.
|
|
|
#72 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Det kommer litt an på hvor mye juletreet ryr og hvor fint vi fikk til å pynte huset. I år lå det granbar overalt og det var altfor mye pynt rundtomkring. Det var god t å få treet ut og vasket huset. Men jeg har beholdt noen av lysene og blomstene så det føles litt ekstra koselig enda.
|
|
|
#73 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg tenker at dersom det er en veldig stor lettelse å få bort julepynten, så har man kanskje feil julepynt?
|
|
|
|
#74 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg må innrømme at jeg lar nissene, pepperkakefigurene og glitteret forsvinne ned i esker og skuffer med lett hjerte, men lysene lar jeg gjerne stå/henge framme litt ekstra. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg har lett etter julemagien i årevis og synes atter en gang at det er vemodig å pakke ned juletingene våre uten å ha funnet magien. Jeg får prøve på nytt til neste år.
|
|
|
#76 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg mener i år. :-)
|
|
|
#77 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jeg liker ikke å rydde, og jeg liker lysene fra juletrelysene og stjernene veldig godt. På den andre siden er det mye små rusk og gaver som har hopet seg opp på nye steder i stua - innimellom julenipset. Juletre og pynt får stå til ca 13. dag jul. Greit å være ferdig med jula til vi får 4-årsdag 14. januar. Jeg liker å bli akkurat passe lei av å tråkke i nøtteskall og snuble i juleduken før jeg rydder det vekk.
|
|
|
#78 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!
Vi hadde også en lang og grå høst, men så ble det vinter til jul, og da er alt glemt. Uansett oppleves det nå som et ganske stort årstidsskifte her oppi når vi går fra å ha et par timer med dagslys om dagen til å få sola tilbake.
|
|
|
#79 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Jula forsvinner ned i kjelleren i dag, grunnet at junior blir lagt inn på sykehus til mandag og blir operert på tirsdag, og da er det uvisst når vi er hjemme igjen. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Nærmer seg
|
Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!Kjekt å pynte, enda kjekkare når eg er ferdig rydda. I helga ryk gardinene på loftet og resten av dillet. Det blir herlig.
|
![]() |
|
|