Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvordan "forsterke" nettverksignalene i huset enklest mulig?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-12, 00:42   #14
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan "forsterke" nettverksignalene i huset enklest mulig?

Og en annen ting... det å legge fram kabler en del steder kan være litt jobb, men jaggu er det mer praktisk også... F.eks. om man har en tv-benk der diverse spillkonsoller, aTV osv. skal ha en stabil kobling, så kan det være greit først som sist å legge kabel. En ting er å ha forbindelse, men den skal også være rask nok og stabil nok til å ikke gi problemer med streaming.

for min egen del er ikke wlan noe opsjon for en del typer bruk. Jeg vil ha pc-en min på kablet nettverk for å ha rask aksess mot mine nettverksdisker. Helst skulle jeg ha hatt kablet mellom nettverksdiskene og tv-benken til streaming etc, men her gjør Homeplug via strømnettet i huset nytten.

Spørsmål er jo også plasseringen av ruteren med wlan som du har nå. Gjerne blir det jo at man monterer dette der hvor det vel en gang var en telefonkontakt hvis det er ADSL man har, eller gjemt bak tv-en hvis det er kabel-tv man har, fordi det er der kabel-tv-en kommer inn. Ved å legge litt kabel, eller bruke homeplug, kan det være at man kunne fått en mer optimal plassering av wlan-aksesspunktet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.