Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fine melkeglass?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-12, 23:57   #21
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine melkeglass?

Eva Solo er veldig fine, enkle og tåler godt stabling.

Gammel 06-01-12, 23:58   #22
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvis vi kjøper Eva Solo: 3,8 eller 2,5? Jeg vil ha små, mann vil ha store. Jeg synes nesten 4 dl høres grotesk ut.

Vi har vel 18 små og 4 store. Jeg kunne tenke meg 4 store til, så det er mulig jeg stikker innom etter det nå. Jeg synes de på 2,5 dl er perfekte til frokost, men det er deilig med litt større vannglass om kveldene så man slipper å fylle på hele tiden.

Gammel 07-01-12, 00:17   #23
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi har vel 18 små og 4 store. Jeg kunne tenke meg 4 store til, så det er mulig jeg stikker innom etter det nå. Jeg synes de på 2,5 dl er perfekte til frokost, men det er deilig med litt større vannglass om kveldene så man slipper å fylle på hele tiden.

Enig, + at siden glassene også tåler varm drikke så synes jeg det er ok med de store til latte eller te.

Gammel 07-01-12, 00:33   #24
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Enig, + at siden glassene også tåler varm drikke så synes jeg det er ok med de store til latte eller te.

Gammel 07-01-12, 00:45   #25
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Vi har 8 store og 6 små Eva Solo glass.
Og er veldig fornøyd, de tåler jo alt mulig. Har falt i gulvet mang en gang uten så mye som en brist.

Rosendahl tåler ikke like mye, brister av ingenting.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 09:30   #26
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg ønsker meg innerst inne Iittala Kartio i mange farger.

Men tåler de litt? De så ut til å være i litt vel tynt glass?

Vi har Rosendal Grand Cru, både de store og de små. De har tålt masse. Dessverre. Jeg synes liksom ikke jeg kan kaste masse gode glass bare fordi jeg er lei dem og har lyst på noe nytt.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 09:33   #27
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Etter å ha prøvd Rosendahl, med påfyll av nye glass i flere omganger, ga jeg opp, og ønsket meg nye glass til jul. Spesifiserte at vi ikke ønsket Rosendahl, da de ikke tåler å stables, og det blir sprekker og skår i de av ingenting, og fikk Eva Solo glassene som nevnt over her, og er foreløpig veldig fornøyd.

Gammel 07-01-12, 09:34   #28
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Lurt, vi har bare de små nå, da skal mannen få ønske seg de store til bursdagen.

Gammel 07-01-12, 09:50   #29
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har de minste fra Eva Solo og har hatt de noen år og ikke et eneste av de 10 glassene vi har har blitt knust, på samme tid har i hvert fall åtte IKEA-glass blitt knust eller fått stygge skår. For vår familie er de akkurat store nok, men vi har et par-tre ølglass stående i skapet, som brukes til vann og slikt.

Gammel 07-01-12, 09:50   #30
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi er fornøgd med Rosendahl sine, men stablar ikkje da nokså billige vil eg meine, men hugsar ikkje pris.

Gammel 07-01-12, 10:07   #31
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Vi er fornøgd med Rosendahl sine, men stablar ikkje da nokså billige vil eg meine, men hugsar ikkje pris.

Vi stabler heller ikke. Kanskje jeg får begynne å gjøre det, da. Et par måneder med stabling, og så har vi sikkert få nok igjen til at jeg kan kjøpe nye.

Gammel 07-01-12, 10:08   #32
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har berre hatt våre eit års tid, så mulig vi går lei etter kvart?

Gammel 07-01-12, 10:09   #33
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi stabler Eva Solo glassene, og de er like fine for det.

Gammel 07-01-12, 10:16   #34
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Rosendal har også fine glass: Grand Cru Cafeglass
http://royaldesign.se/products/60/25345.jpg

Dette er mine favorittglass. Jeg kjøpte først de i vanlig størrelse, men så måtte jeg ha de store også. Utrolig gode og solide glass! Jeg er glad i Grand Cru-produktene i det hele tatt og må visst ha meg en tur på Kvadrat eller Kilden over helgen for å supplere litt.

Gammel 07-01-12, 10:22   #35
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beckett, her.

Vi stabler heller ikke. Kanskje jeg får begynne å gjøre det, da. Et par måneder med stabling, og så har vi sikkert få nok igjen til at jeg kan kjøpe nye.

Ellers kan du bare pakke dem ned og sende dem til en trengende sjel?

Gammel 07-01-12, 10:28   #36
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Ellers kan du bare pakke dem ned og sende dem til en trengende sjel?

Ja, og så bare si til mannen at jeg mistet dem alle i gulvet?

Gammel 07-01-12, 12:19   #37
konsulenten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Beckett, her.

Men tåler de litt? De så ut til å være i litt vel tynt glass?

Jeg kjøpte 6 Kartio, men hadde bare 2 uten skår på kanten etter et års tid. Glasset er ikke spesielt tynt, ikke spesielt tykt heller for den del, men de tålte ikke så mye. Jeg stablet dem i hverandre. Unngå ihvertfall det, så kanskje de holder lenger.

Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 12:23   #38
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Vi hadde rosendal før. De holdt i noen år, og de var fine de også. Men plutselig knuste de ett etter ett, jeg vet ikke helt hva som skjedde, det virket som de plutselig ble sprø.

Gammel 07-01-12, 15:52   #39
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok den eneste i Norge som ikke elsker designet til rosendahl, har jeg inntrykk av. Det er litt.. kjedelig, eller, jeg vet ikke hva jeg sksl si. Liker det enkelt, men jeg er ikke superglad i designet.

Til tross for det har jeg dessertskåler fra rosendahl. De tåler ingebting og får knagger av alt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 16:02   #40
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en teori om at noe har skjedd med kvaliteten på Rosendahl underveis. Vi har hatt det som kjøkkenglass i 10 år (både store og små) og har de fleste i god behold fortsatt. De har vært daglig i bruk og tåler så og si alt.
Men kvaliteten de senere år har vært mildt sagt dårlig. Glass kjøpt senere får fort skår og alt jeg har av boller har skår i seg. Dessuten har det blitt så vanlig og dermed kjedelig.
Jeg jobbet på GlasMagasinet for noen år tilbake, og det var mye reklamasjoner på Rosendahl. Serviset derfra er/var jo en ren katastrofe.

Men det jeg vil anbefale, uansett hva dere går for, er glass i to størrelser. Ender dere opp med Eva Solo ville jeg definitivt hatt i begge størrelser.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24.