|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
maler
|
![]() Sv: Fine melkeglass?
Vi har vel 18 små og 4 store. Jeg kunne tenke meg 4 store til, så det er mulig jeg stikker innom etter det nå. Jeg synes de på 2,5 dl er perfekte til frokost, men det er deilig med litt større vannglass om kveldene så man slipper å fylle på hele tiden.
![]() |
#23 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig, + at siden glassene også tåler varm drikke så synes jeg det er ok med de store til latte eller te.
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fine melkeglass?Vi har 8 store og 6 små Eva Solo glass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Fornøyd
|
![]() |
#27 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fine melkeglass?Etter å ha prøvd Rosendahl, med påfyll av nye glass i flere omganger, ga jeg opp, og ønsket meg nye glass til jul. Spesifiserte at vi ikke ønsket Rosendahl, da de ikke tåler å stables, og det blir sprekker og skår i de av ingenting, og fikk Eva Solo glassene som nevnt over her, og er foreløpig veldig fornøyd.
![]() |
#28 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Lurt, vi har bare de små nå, da skal mannen få ønske seg de store til bursdagen.
![]() |
#29 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Fine melkeglass?Vi har de minste fra Eva Solo og har hatt de noen år og ikke et eneste av de 10 glassene vi har har blitt knust, på samme tid har i hvert fall åtte IKEA-glass blitt knust eller fått stygge skår. For vår familie er de akkurat store nok, men vi har et par-tre ølglass stående i skapet, som brukes til vann og slikt.
![]() |
#30 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Fine melkeglass?Vi er fornøgd med Rosendahl sine, men stablar ikkje da
![]() |
#31 |
Fornøyd
|
Vi stabler heller ikke. Kanskje jeg får begynne å gjøre det, da. Et par måneder med stabling, og så har vi sikkert få nok igjen til at jeg kan kjøpe nye.
![]() |
#32 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
#34 |
lettere utlada
|
Dette er mine favorittglass. Jeg kjøpte først de i vanlig størrelse, men så måtte jeg ha de store også. Utrolig gode og solide glass! Jeg er glad i Grand Cru-produktene i det hele tatt og må visst ha meg en tur på Kvadrat eller Kilden over helgen for å supplere litt.
![]() |
#35 |
lettere utlada
|
Ellers kan du bare pakke dem ned og sende dem til en trengende sjel?
![]() |
#37 |
Passiv
|
Jeg kjøpte 6 Kartio, men hadde bare 2 uten skår på kanten etter et års tid. Glasset er ikke spesielt tynt, ikke spesielt tykt heller for den del, men de tålte ikke så mye. Jeg stablet dem i hverandre. Unngå ihvertfall det, så kanskje de holder lenger. |
![]() |
![]() |
#38 |
maler
|
![]() Sv: Fine melkeglass?Vi hadde rosendal før. De holdt i noen år, og de var fine de også. Men plutselig knuste de ett etter ett, jeg vet ikke helt hva som skjedde, det virket som de plutselig ble sprø.
![]() |
#39 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Fine melkeglass?Jeg er nok den eneste i Norge som ikke elsker designet til rosendahl, har jeg inntrykk av. Det er litt.. kjedelig, eller, jeg vet ikke hva jeg sksl si. Liker det enkelt, men jeg er ikke superglad i designet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Fine melkeglass?Jeg har en teori om at noe har skjedd med kvaliteten på Rosendahl underveis. Vi har hatt det som kjøkkenglass i 10 år (både store og små) og har de fleste i god behold fortsatt. De har vært daglig i bruk og tåler så og si alt.
![]() |
|
|