Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-12, 12:15   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Det er vel ikke akkurat overraskende at det finnes mennesker med et så ekstremt syn på abort, og jeg kan, til en viss grad forstå tankegangen. Regner man et foster som et fullverdig liv, skal ikke dette vesle mennesket i magen bli dømt til døden for måten det ble unfanget på.

Jeg reagerte mer på det han sa om at kvinner får psykiske problemer i etterkant av en abort, som en generell påstand. For det første, jeg kjenner mange kvinner, som av ymse årsaker har tatt abort, og for dem har dette vært, i noen tilfeller et enkelt valg, i andre tilfeller et vondt valg, men i alle tilfellene et for dem, riktig, valg. Disse kvinnene lever, hva meg bekjent, fint med det valget de har tatt, uten spor av de psykiske problemene de i følge denne KRFU fyren skulle ha.

For det andre. Om man er opptatt av disse kvinnenes psykiske helse, vil jeg tro, at på sikt er traumet ved å bli tvunget til å gjennomføre et svangerskap og føde et barn som er blitt påtvunget dem gjennom vold og overgrep, en større psykisk belastning enn det å evt skulle gjennomføre en abort.

Personlig ser jeg på abort som en aller siste utvei, men det kunne ikke falle meg inn å ønske meg tilbake til tiden hvor kvinner med penger må reise ut av landet, mens mindre ressurssterke kvinner må ty til kloke koner og strikkepinner.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.