|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Ja. Men i en periode vet jeg at andres glede kunne oppleves sårende og slitsomt, fordi jeg var så ulykkelig selv.
|
|
|
|
#2 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?
Det er et viktig poeng! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg er nok av dem som kan irritere meg over enkelte gledesutbrudd på f.eks. FB, men jeg tror definitivt ikke det er gleden jeg irriterer meg over - jeg irriterer meg like mye over lignende utbrudd som kommer av andre grunner fra samme personer. (Og jeg har ingen på vennelisten min nå lenger som pleier å irritere meg, sånn før noen spør hvorfor jeg ikke gjør noe med det.
|
|
|
#4 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg kan bli litt satt ut over statuser som:
|
|
|
|
#5 |
|
etterpåklokest
|
Mjo, jeg kan også humre litt av fremstillingen av og til, som Hattifnatten er inne på. Men å mislike at andre tydeligvis er glade er ikke noe jeg kjenner på, tror jeg. Og jeg er ikke noen gladbolle selv i utgangspunktet, jeg blir vel helst oppfattet som streng og utilgjengelig. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
nju nja njo
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Selvfølgelig liker jeg at venner og bekjente har det bra. Samtidig har jeg blokkert oppdateringer fra de som kun poster hjerte-oppdateringer og da gjerne 10 ganger daglig. Ikke fordi jeg ikke liker eller tror at de har det bra, men det blir nesten spamming. Jeg foretrekker egentlig ironiske og kyniske hverdagslige oppdateringer hvor jeg kan humre gjenkjennende.
|
|
|
#7 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sant. Det er vel noe av det Jokke også synger om, i sin fylleangst.
|
|
|
|
#8 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Selvfølgelig har jeg fått med meg ironiske betraktninger om hyperpositive FB-statuser. Jeg kan ikke si at jeg kan peke på akkurat hvor, men at det kommer som drypp i kommentarer og vitsing rundt om, er det vel vanskelig å unngå å få med seg. Jeg er tidvis enig siden jeg har alltid har hatt problemer med påtatt positive folk, men samtidig skjønner jeg kommentaren din, Zoe. Det er jo fint at folk har muligheteten til å uttrykke glede over de øyeblikkene som kjennnes fine og viktige.
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Hm nei? Jeg greier ikke å irritere meg over skryt heller. Men jeg kan fint humre litt over blogger hvor livet er et glansbilde. Irriterer meg gjør jeg dog ikke.
|
|
|
#10 |
|
By the Sea
|
Helt klart. Og det er ikke egentlig sånt jeg tenker på, mer den litt ubevisste gnålingen og ironiseringen ver at andre glansbilder seg så veldig.
|
|
|
#11 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Ja, det gjør jeg. Ekte glede. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
By the Sea
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg tror jeg har skrevet om det før også, men selv sliter jeg med av en følelse av at enkelte ser på meg som overfaltisk og dum fordi jeg som regel er tydelig blid. jeg er bare skrudd sammen sånn - jeg var tydelig blid på jobb selv i livets mørkeste perioder også. det var alt annet enn letthet, sunshine & lollipops på innsiden da, selv om enkelte sikkert kunne ha trodd det. Det er nok bakteppet for et jeg synes det blir for mye grinebiting over andres positivitet - jeg tror man kan bestemme seg for å sette pris på det og også være klar over at folk er selvfølgelig sammensatte (=sliter med saker selv om de forteller om noe hyggelig på FB) uten å være falske eller å ønske å forlede noen på noe vis.
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg tror det er der folk ofte får piggene ut: når folk som har det kjipt "på innsiden" setter opp et tappert fjes og poster og formidler happy-scnappy statuser eller ytringer, så oppfatter folk disharmonien i det. Det oppfattes ikke som positivitet, men uærlighet.
|
|
|
#14 |
|
© All rights reserved
|
Tja. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Det kjenner jeg meg igjen litt i. Jeg er typen som setter alle kluter til når ting er vanskeligst og blir positiv-tenkning-Polyanna i de verste situasjoner, men som kan falle sammen som en klut fordi jeg ikke hadde juice til frokost på en hverdag. Ingen av delen får dog uttrykk på FB-statusen.
|
|
|
#16 |
|
By the Sea
|
Jeg er et sammensatt menneske,Hattifnatten. Og jeg er ikke parodisk blid eller påtatt blid. Jeg har lett for å le og jeg har lett for så se humor i tilværelsen og jeg har lett for å engasjere meg - selv i perioder jeg har det mer enn bare litt vanskelig. Det er ingenting fakst ved det. Og jeg kan godt gråte også sammen med andre, om det er nære venner. Og jeg kan godt være stille og la være å smile en hel dag om jeg har det veldig lite ok. Jeg setter ikek på meg en maske, om det er det du beskriver her. For alt jeg vet er det ikke en eneste person som synes jeg er overflatisk og dum selv om jeg er blid - det er ingen som har sagt det. Men jeg kan tenke det - og det er basert på at så mange ser ut til å mistenkeliggjøre/latterliggjøre eller irritere seg over andres positivitet.
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg poster i hovedsak kun smørblidt på fb, hvorfor det? Enkelt. Naboen er venn. Vennene til ungene er venner. En av lærerne til sønnen er venn. Selvsagt vil jeg da presentere meg med den samme personaen for disse på fb som på nærbutikken. Så har jeg fp som får se mitt sedvanlige sure egentlige jeg. |
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Dult.
|
|
|
|
#19 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg synes det er flott at folk viser glede, og da også på FB. Om noen rosemaler livet vel mye der inne, så tenker jeg at det også er flott. Kanskje de finner glede i det å rosemale litt ekstra, tenker jeg.
|
|
|
#20 |
|
Eklektisk
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg blånekter å skrive på FB hvordan jeg egentlig har det, om jeg ikke har det så greit. Det skulle tatt seg ut. |
|
|
|
![]() |
|
|