Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Symbol for kjønn, kan alle dem?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-12, 03:42   #61
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og hadde jeg ikke visst hva som var hva, hadde jeg bare tatt et do. Jeg går mer enn gjerne på herredoen, når det er en enkeltdo og damedoen er opptatt.

Ja, det gjør jeg også. Ofte mye mindre kø på herretoalettene så jeg smetter lett inn der om det er helt ledig der inne. (Men de skal være rene vel å merke.)

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 08:35   #62
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette anser jeg også som barnelærdom ja, så dette er kjent.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 09:11   #63
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tipper HI føler seg tusen ganger bedre etter denne tråden.

Gammel 08-01-12, 09:17   #64
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 11:59   #65
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Tipper HI føler seg tusen ganger bedre etter denne tråden.

HI har gravd seg langt ned og kommer frem igjen til våren en gang.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 12:03   #66
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Hjelper det hvis jeg sier at jeg ikke lærte meg forskjellen før jeg var så og si voksen og leste en vitsetegning i Larssons Gale Verden?

Det var en stor, skallet munk med et kors rundt halsen, der noen kommenterte at den nye damen var pen, men uvanlig skallet, eller noe slikt.

Gammel 08-01-12, 12:33   #67
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg passerer også gjerne hele køen foran damedoen og går på herredoen hvis det er sånne enkelttoaletter. Jeg skjønner egentlig ikke helt poenget med at det skal være delt. Spesielt ikke når stellebordet bare er plassert inne hos damene. Ok, når det er pissoar er det annerledes, jeg skjønner at de ikke vil ha meg inn der.

Gammel 08-01-12, 12:35   #68
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Ja.

Gammel 08-01-12, 12:35   #69
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Da er vi to i alle fall.

Gammel 08-01-12, 12:44   #70
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har visst forskjellen siden jeg var liten. :født sent på sekstitallet:

Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 12:45   #71
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg passerer også gjerne hele køen foran damedoen og går på herredoen hvis det er sånne enkelttoaletter. Jeg skjønner egentlig ikke helt poenget med at det skal være delt. Spesielt ikke når stellebordet bare er plassert inne hos damene. Ok, når det er pissoar er det annerledes, jeg skjønner at de ikke vil ha meg inn der.

Vi har endel felles-toalett på skolen, og jeg skjønner meget godt at de er delt. Jeg bruker de endel, og hver gang banner jeg på at neste gang går jeg heller en ekstra etasje så jeg får gått på jentedoen.

På jentetoalettet er det aldri dritt-merker i skåla, piss på setet eller piss på gulvet.

Gammel 08-01-12, 21:26   #72
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før jul var jeg på Latter, og måtte en tur innom toalettet mens jeg var der.

Kom frem og de to dørene hadde hvert sitt symbol, ♀ og ♂.
Jeg stoppet opp og må innrømme jeg på ingen som helst måte klarte å resonnere frem til hvilken dør jeg skulle velge. Rett bortenfor meg sto en mann og jeg så på han, før jeg rakk å spørre ristet han på hodet og lo 'har ikke peiling jeg heller'.
Heldigvis tok det ikke lang tid før det kom en dame som hadde peiling.

Symbolene er på ingen måte ukjente og jeg visste hva de betyr, jeg har bare aldri hatt noen praktisk bruk for de og husket dermed ikke hvem som er hunkjønn og hvem som er hankjønn.
Er dette en allmenkunnskap jeg burde skamme meg dypt og inderlig over at jeg ikke kunne? (For jeg kan det nå, mannen lærte meg en huskeregel nemlig. )

Kan DU forskjellen?

Eg kan forskjellen og ser på dette som allmennkunnskap. Men har du vore på do på "Last Train" i Universitetsgata nokon gong? Der blei eg usikker på kor eg skulle, då eg såg desse skilta på døra:

Då måtte eg tenke meg om...

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 21:33   #73
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Ja, mannen har jo en reisning ...

Gammel 08-01-12, 22:05   #74
Ostara
Nybegynner

Ostara sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Ostara har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg kan det også.

Ostara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 22:11   #75
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri visst hvilket som var mann og hvilket som var kvinne, men takket være denne tråden så vet jeg nå.

Tog i tunell skiltene var jo bare fine da.

Gammel 08-01-12, 23:27   #76
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg kan forskjellen og ser på dette som allmennkunnskap. Men har du vore på do på "Last Train" i Universitetsgata nokon gong? Der blei eg usikker på kor eg skulle, då eg såg desse skilta på døra:

Då måtte eg tenke meg om...

Gammel 08-01-12, 23:29   #77
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kunnet de symbolene fra jeg var liten, og har trodd at det var noe alle kunne til jeg så denne tråden.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 00:09   #78
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På jobben min trodde de også alle kunne dem, så toalettene er kun merket med symboler.
Er ikke alle som kan dem, gitt! Vi får mange spørsmål...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 07:40   #79
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, de kan jeg. Uten noen form for huskeregel.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 07:52   #80
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jepp, som gammel feminist og parolemaler kan jeg det såklart!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.