|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Passiv
|
Sv: Å se problemer - eller å se løsningerJeg er av typen som raskt skaffer oversikt over alle problemer og muligheter og alle varianter av worst case sånn at jeg har en plan klar samme søren hva som treffer. |
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å se problemer - eller å se løsningerJeg vet at jeg ser løsninger fremfor problemer, i hvertfall store deler av tiden. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Å se problemer - eller å se løsningerJeg har lært meg sjøl til å bli type " det bruker ordne seg," og om jeg ikke allti har løsningen sjøl, finner jeg noen som kan hjelpe meg, og trenger som oftest ikke gå lenger enn til mannen min, som er proff problemløser, så går det seg til.
|
|
|
#24 |
|
|
Sv: Å se problemer - eller å se løsningerJeg vet nesten ikke hvor jeg er. Det kan variere veldig. Er jeg sliten og har sovet lite så fokuserer jeg heller på problemene. Det samme kan sies ved pms |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å se problemer - eller å se løsningerJeg prøver først å bestemme meg for viktig det er for meg at problemet løses - hvor stort eller lite problemet er. Jeg gidder ikke å bruke masse ressurser på å finne løsninger på noe som ikke betyr så mye, men dersom jeg vil, får jeg det oftest til. Sånn sett er jeg nok ukuelig optimist, til tross for en litt pessimistisk maske utad. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Å se problemer - eller å se løsningerJeg løser alle problemer, er selvhjulpen og finner ut av ting. Jeg er en positiv tenker i det øyeblikket en problemstilling blir presentert/kommer til syne.
|
|
|
#27 |
|
maler
|
Sv: Å se problemer - eller å se løsningerDet mest irriterende på kloden er mennesker som sier "pytt sann, det ordner seg" uten å ta problemer inn over seg.
|
|
|
#28 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å se problemer - eller å se løsningerJeg er en "alt ordner seg" og mannen er en "detta går ikke".
|
|
|
#29 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Å se problemer - eller å se løsningerJeg er alltid positivt og tror på en løsning inntil det motsatte er bevist. Og da mener jeg bevist, altså. Det holder ikke å tro.
|
|
|
#30 |
|
|
Sv: Å se problemer - eller å se løsninger
Akkurat! Sånn er jeg også. Liker å kartlegge eventualiteter selv om det ikke betyr at jeg tror det mest sannsynlig vil gå galt. Liker bare ikke å bli overrasket. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
Sv: Å se problemer - eller å se løsningerJeg kartlegger også eventualiteter og problemer som kan komme, men jeg finner også samtidig løsningen.
|
|
|
|
#32 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Å se problemer - eller å se løsningerJeg er ekstremt løsningsorientert. Veldig glad i organisering og systemer også, for meg er det viktig at det meste "går opp" rett og slett. Jeg liker å løse problemer og tror vel alltid at jeg kan få det til. Enkelte ting klarer jeg jo ikke, men da har jeg ihvertfall gjort mitt ytterste. Også lærer jeg noe underveis. Og jeg er flink til å få andre rundt meg til å se sine egne muligheter fremfor begrensningene sine. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Ahhhhh ... sånn er det det har vært på jobb for meg. Vi har en problemstilling. Alle sier "Tjorven, skjerp deg. Ikke vær så problemfokusert. Dette ordner seg vet du." De har jo helt rett. Det ordner seg, men det er fordi jeg jobber masse med saken og finner veien ut. Så jeg får masse tilbakemeldinger på hvor problemfokusert jeg er, men så glemmer de hvem som faktisk løser problemet.
|
|
|
|
#34 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Å se problemer - eller å se løsningerSlikt noe er fantastisk irriterende i jobbsammenheng. Jeg er type: "ok, nå har vi fått et barn med den og den utfordringen. Avdelingen er ikke tilrettelagt. Hva gjør vi nå for å sikre en god hverdag for dette barnet?"
|
|
|
#35 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Å se problemer - eller å se løsningerJeg tenker på meg selv som realistisk - men svært løsningsorientert og egentlig også ganske gjennomføringsdyktig *selvskryt*. Jeg mener at det finnes problemer som ikke lar seg løse - for en realist gjør det vondt når folk skal ha tre liter i ei enlitersflaske |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å se problemer - eller å se løsningerJeg ser stort sett bare løsninger.
|
|
|
|
#37 |
|
bits and pieces
|
Sv: Å se problemer - eller å se løsningerJeg ser nok for det meste løsninger ja. Mulig jeg kan tenke at ting er umulig i starten, men jeg gror ikke fast der. Egentlig så tror jeg ikke jeg er negativ som person, men av og til ser ting mer umulig ut enn hva jeg vanligvis vil synes.
|
|
|
|
#38 |
|
<*(((<
|
Litt kjipt å være problemløser når det bare finnes utfordringer, da.
|
|
|
#39 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Enig! Det der med at det bare finnes utfordringer er noe av det mest fjerne pedagogiske mølet jeg vet om. (Og jeg er faktisk lærer) |
|
|
|
|
|
#40 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Å se problemer - eller å se løsningerDet å være positiv av natur og ha tro på at det meste kan løses er ikke det samme som å ikke være realitetsorientert og strategisk.
|
![]() |
|
|