|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lego-reklame og kjønnFinnes det mer nydelig jente med utstråling enn i 1981-reklamen?!!
![]() |
#2 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Lego-reklame og kjønn
Men det er da vi som kaller det jentelego. Hvis det ikke skal være serier som retter seg inn mot jenter så synes jeg de skal fjerne alle de seriene som KUN retter seg mot gutter.
![]() |
#3 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Lego-reklame og kjønnKatta: "Lego Creator" er av den "gamle typen" der man kan bruke klossene til flere ting og der der er klosser som lager konstruksjonene, ikke ferdiglagde elementer. Og den er, slik jeg kan se det, ganske kjønnsnøytral.
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 08-01-12 kl 23:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
![]() Sv: Lego-reklame og kjønneg savner veldig mye av den Legoen jeg lekte masse med da jeg var liten. Bruke fantasien og bygge selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Men den finnes jo. Det er vi som velger å ikke kjøpe den.
![]() |
#6 |
Ekvilist
|
Standarslegoen finnes, men en del av tilbehøret fra den gang har ikke jeg funnet. F.eks ting til å bygge vanlige hus med. Kjøkkenting, komfyr, skap ol. er ting jeg husker at jeg hadde i legokassa som barn.
![]() |
#7 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Lego-reklame og kjønnDet er veldig interessant å sjå korleis denne diskusjonen tok vegen inn i ein legodebatt på deltajnivå. Då eg skreiv det første innlegget såg eg føre meg ein diskusjon om kjønn som identitetsmarkør og barneleiker som symptom på noko som gjeld elles i samfunnet også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ekvilist
|
Det er nok fordi at kjønnsdiskusjonene har vært både mange og lange tidligere på FP, ikke fordi det temaet er uinteressant. Jeg kjenner at skal jeg dra de lange og engasjerte leker-og-kjønn-innleggene mine nok en gang, så kommer de fleste på FP til å gjespe kjeven ut av ledd.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Vi har nå i alle fall City pizzarestaurant, buss osv. Har også fått det siste settet med badevakt ol. Det er sett som passer like godt til både jenter og gutter. Det finnes også city med pengesentral/bank. Men enig i at det er mye kjøretøy i city.
![]() |
#10 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
![]() Sv: Lego-reklame og kjønnJeg synes det er på tide at Lego satser på byggesett som fenger jentene. Det er jo gøy og kreativt med Legobygging og Legofigurlek og synd at jentene ikke har funnet Legosett som de liker like godt som gutta tydeligvis gjør.
Lesehesten 03 og Sportyturbo 06 Sist redigert av Nefertiti : 08-01-12 kl 23:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Heilt enig! Eg sat og studerte jentelegoen som kjem no, og for meg såg det ut til å vera mykje spesialdeler (igjen). Kvifor kan dei ikkje utvida lego city i staden for desse figurane som ikkje ser ut som vanleg legofigurar? Lillesøster har mykje belvill, men leiker helst med lego city. Ho leser instruksjonar og byggjer, plukker i frå kvarandre og set dei i saman på heilt andre måtar. Det er ikkje mogeleg med belvillserien, som hovudasakleg består av slott og hester. Dei bryr seg ikkje med å byggja slotta for det er kjedeleg, i staden vandrar det kjempehestar rundt i legobyen. For sjølvsagt er det heilt forskjellige dimensjonar på belvill og city.
![]() |
#12 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Veldig enig. Vi har en del fra cityserien, men det er synd det meste er kjøretøy. De skulle utvidet denne serien. Da hadde vi garantert kjøpt mer.
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lego-reklame og kjønnStod i lekebutikken før jul og skulle kjøpe lego til jenta mi på 5 år. Var ikke mye kjønnsnøytralt å velge i, men det ble et sett med gul buss og pizza restaurant. Det ble stor suksess selvom hun ikke hadde ønsket seg lego siden det er "guttegreier", men vi ville gi henne og broren hver sitt sett for å drøye tiden på julaften. Hun har en del lego fra før, men det er bare vanlige klosser og hun er litt misunnelig på alle de legopakkene som broren får når han har bursdag. Det er litt stas med bygging etter instruksjonsbok. Da er greit at det kommer et lite utvalg av "jente" lego også selvom jeg ønsker det fantes flere kjønnsnøytrale legosett.
![]() |
|
|