|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Sperret
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiEr det virkelig SÅ dårlig på Mallorca i mai/juni som dere bekriver?? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiMan kan selvsagt være heldig. Men jeg synes mai/juni er utstabilt på Mallorca. Det kan regne og blåse en del, og det har uansett ikke vært varmt så lenge at sjøen har fått god temperatur. Men man kan være heldig.
|
|
|
|
#24 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av mai
Du kan være heldig å få det veldig bra også. Når du skal være 2 uker så er det rimelig sikkert at dere får garantert en del veldig bra dager også. Vi var er fra rundt 24. mai ett år og det holdt med en cardigan på kvelden, men vi kunne gå barbeint i sandaler på kvelden også. Var en del overskyet på dagen, men vi gikk i kortarmet og shorts hele dagen. Ble vel 3-4 dager med soling på en uke. Et par dager var litt til og fra. Men det var godt og varmt. Kaldt i vannet da, synes jeg som er vassefis og må helst ha nærmere 25 grader i vannet. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
maler
|
Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiHvis det er badeferie dere vil ha, hadde jeg ikke tatt sjansen på middelhavet så tidlig tror jeg. Dere kan få en knallferie, men direkte badevarmt vil dere nok mest sannsynlig ikke få det. Kanskje på kypros eller rhodos, men ikke på mallorca. Jeg hadde satset på kanariøyene tror jeg.
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiIkke Malllorca. For all dere kan det bli veldig flott, men mai er ustabilt og tidvis kaldt. vi var på Sardinia midten på Mai, og hadde endel fine dager, men det var kjølig og endel vind også. Om det ikke kun er bading dere skal kan dere reise alle stedene, men om det er sol og bad som gjelder bør dere enten dra til Kypros eller kanskje Tyrkia? |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Sperret
![]() |
Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiEr ikke så mye å gjøre med det, de har allerede bestilt turen , så Mallorca blir det enten vi vil eller ikke... |
|
|
|
|
|
#28 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiVi reiste til Mallorca 5.juni i fjor og var uheldig med været. Mye overskyet, regn og aldri varmere enn 24 grader. Var ei uke.
|
|
|
#29 |
|
Sperret
![]() |
Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiVi er ikke så godt vant....har vi mellom 10-15 grader om sommeren her oppe, så ja da er vi heldige...blir det over 20 garder på Mallorca, er vi fornøyd |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiDa tror jeg i hvertfall vi slår fra oss Mallorca og satser på Kypros. Vi orker ikke så lang flytur, ellers elsker jeg sør-Amerika. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
For reise til Sardinia bør dere fly til Cagliari, SAS hadde direkte rute i 2008, men ikke sist jeg sjekket. Leiebil er sterkt anbefalt. Og hus, rekkehus eller leilighet på www.initalia.dk, men også gode tilbud på hotell leiligheter på www.booking.com. Sør Sardinia er varmere enn nord, nærmere Afrika.
|
|
|
|
#32 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Det var ingen som sa det er dårlig. Og det er det sannsynligvis ikke. Men det er naivt å tro at det garantert er strandvær. Det er heller ikke varmt i sjøen på den tiden. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiVel, da frir jeg til dere flinke damene igjen. Vi er vel litt nærmere Kypros nå. Har kommet til at varme er ganske viktig når vi legger opp ferien rundt strand. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
I mål
|
Sandy Bay er et flott anlegg, men jeg synes ikke det er mye annet enn anlegget der å skryte av. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiOg det er egentlig ikke anlegget som er viktig for oss. Kanskje jeg skal sjekke flybilleter og homeaway i steden. Setter veldig pris på klare anbefalinger apan! |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiSpørs vel hvor varmt du ønsker..
|
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiKreta da? Har ikke vørt der sjøl, men har flere kolleger og venner som har vært der i mai, og de var brune og fine da de kom tilbake |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiPrøver på Kreta nå. Må bare få svar fra det lille, koselig familiedrevne leilighetshotellet vi ønsker oss. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Står på egne ben
Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiIkke forvent syden syden når du er på Kreta i begynnelsen av mai. Kan være ustabilt vær der da og du kan risikere og ikke få noe særlig sole og badevær. Men du kan være heldig også, men vet en aldri på den tiden. Kypros er mye sikrere. Om dere skal reise med star tour så har du callisto eller althea beach. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Jepp! Been there, done that, wrote the book osv... Kaldt, kaldt, kaldt og vått.
|
![]() |
|
|