|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Jeg har en slik stor tupperwareboks til mel jeg. Den passet fint i kolonialskuff. Jeg sier passer, for i mitt nye hjem syns forrige eier det var genialt med høyskap i hjørnet til tørrvarer. :rabla:
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Eg trer berre ein brødpose (plast) over pakken, enkelt og greit. Trekker den berre halvveis opp, siden det som regel er i botnen eg får hull. Eg fekk den vanen etter at eg fekk mjølbiller i hus. Det er ikkje festleg i eit matbod som er full av mjøl, div. kornprodukter og andre tørrvarer.
|
|
|
#23 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Klok av skade har eg alt i boks (melbiller har eg hatt ein gong for mykje). Eg brukar litt forskjellig, men dei beste er plastboksar frå OXO. Dei er firkanta i formen, rette i kantane = ingen plass går til spille når dei står saman, og kostar ikkje altfor mykje. (Beklagar teit video, veldig amerikansk) (Kilde: youtube.com) )
|
|
|
#24 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Det som blir brukt ofte (mel (fint og grovt), sukker, havregryn) står fremme i gjennomsiktige bokser. Ellers står det i skap i originalemballasjen med klyper fra Ikea som holder posene igjen. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Jeg har poser utenpå pakkene, med poseklype. Bortsett fra sukker, det har jeg i en Ikea-krukke. Sukkeret er jeg ikke så redd for med tanke på datostempling, det er jeg derimot med de andre tørrvarene, som jeg klok av skade vet at jeg ikke klarer å holde oversikten over når jeg kaster embalasjen.
|
|
|
#26 |
|
Skal rømme
|
Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Jeg fikk lyst på de boksene til Syrin jeg.
|
|
|
#27 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?
Poenget er vel å hindre biller og andre uhumskheter i å komme til melet. Hvis melet har biller med seg fra møllen, hjelper det jo ikke stort, nei. Hvis du vil beholde datostemplingen på, kan du enten putte melposen intakt i en boks, eller pakke den i en pose, som jeg gjør. De litt mer avanserte skriver såklkart opp best-før-datoen på en etikett el.l.
|
|
|
#28 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?I orginalforpakning (eller med brødpose rundt hvis det har gått hull på), i en passe dyp kjøkkenskuff. Før sto alt i et skap, men da hadde jeg ikke like god oversikt.
|
|
|
#29 |
|
Med tommestokk i veska
Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Billene får du i hus med ein pose mjøl. Du importerer det til skapet ditt med andre ord. Veldig ok at dei held seg i boksen, så slepp du å få ALT infisert. Eg er like opptatt av å halde billene inne, som å holde dei ute
|
|
|
#30 |
|
Med tommestokk i veska
Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Kan forøvrig melde at ein pose fuglefrø kan også vere trojansk hest for biller. Det hjalp ikkje at posen var lukka - billene berre gnagde hol i plasten og fann seg vei i mine skap. Det var ein koloni inne i posen når eg til slutt fant kilden. Den låg bakerst og gløymd i eit benkeskap :urk:
|
|
|
#31 |
|
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Vi oppbevarer tørrvarer i lufttette bokser (bl.a. tupperware), og norgesglass. Er livredd for å få melmøll i hus igjen, for de var vanskelige å bli kvitt. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det har jeg hørt fra andre også. Så her kommer ikke sånt inn i hus, men oppbevares ute i vedskjulet. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Vi hadde melbiller som hadde "reiret sitt" inni en pakke vestlandsleftser (sånne tørre i en pappeske ja) og siden den tid har vi altså hatt alt av melk og sånne ting i bokser. Vi dro på ikea og hamstret, den gang.
|
|
|
#35 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Heller over i bokser? Det gjør jeg kun med pasta og havregryn, men det er mest fordi det er "pynt" på benken. Ellers er jeg altfor lat til å drive med slikt.
|
|
|
#36 |
|
Med tommestokk i veska
Frøa var i eit skap på kjøkenet, ikkje eit matskap
|
|
|
#37 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Jeg har bokser til mel, sukker og knekkebrød. Men de står tomme i skapet. Gidder aldri fylle på.
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Kjøpte tre hvite (to mindre var plassert i den tredje, største) bokser på Kremmerhuset i høst en gang. Den største tar i alle fall en to kilos-pakke med mel. |
|
|
|
![]() |
|
|