|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: "Fredning" av bildetråderJeg bare lurer på hva folk tenker, om oss religiøse evnt kun muslimer, om du skjønner. Hvordan skal man løse slike ting i praksis, dersom barna ikke skal utsettes for religiøs påvirkning? Jeg føler ikke at direkte svar på direkte spørsmål, skal være ufine. Jeg spør, og vil egentlig ha svar, jeg vet jo at du har andre meninger enn meg, det er jo derfor jeg spør! |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Live and let live
|
![]() Sv: "Fredning" av bildetråder
Jeg tror det heller er mer sånn "Jeg føler det, dermed er det riktig" ...
![]() |
#184 |
ctrl+z
|
Så hinsides å skrive ting som dette.
![]() |
#185 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror ikke egentlig at hun har noen mening om dette. Hun er fanatisk og har bestemt seg for at all religiøs påvirkning er likestilt med indoktrinering, det er galt og skal ikke forekomme. Hvordan det skal løses i praksis er den enkeltes religionsutøvers problem.
![]() |
#186 |
Ustabil
|
Er du sikker på at du vil vite hva jeg mener om muslimer? Jeg mener at islam er en av de verste religionene vi har. Den er menneskefiendtlig, kvinnefiendtlig, udemokratisk og voldelig. I tillegg mener jeg at islam i seg selv er bortimot indoktrinerende (hvis nå det er et ord). Det er ikke mye alternativ for barn som vokser opp med islam. Islam er så altoppslukende og påvirker både livsførsel og holdninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: "Fredning" av bildetråderDy er syk, rett og slett syk. Jeg syns ytterst synd på deg. Du har vel ikke unger, vel?
![]() |
#188 |
Semiaktiv
![]() Sv: "Fredning" av bildetråderHun spurte ikke hva du mener om islam bina, men om hvordan de skal utøve religionen uten å inkludere barna.
![]() |
#189 |
Ustabil
|
Jo, hun spurte. Hun sa hun ønsket å vite hva folk mener om religiøse, evt muslimer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: "Fredning" av bildetråderSynd. I enkelte tilfeller er jeg for abort. Men det er vel for sent.
![]() |
#192 |
Semiaktiv
Ja, om hvordan de skulle løse slike ting i praksis. Men du svarte til en viss grad på det også, med at du svarte at du ikke visste.
![]() |
#193 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: "Fredning" av bildetråderJeg, som er muslim, tror at alle barn, uansett hvem, er født muslimer, og at det er vi som foreldre, som påvirker dem til å bli muslimer, eller evnt noe annet. Islam er menneskets naturlige tilstand, sier Gud i Koranen. Derfor gir jeg bare barna det som er naturlig i mennesket, ut fra vår tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: "Fredning" av bildetråderFordi jeg mener at enkelte mennesker på grunnlag av psyke holdninger ikke burde fått barn? Da går jeg gjerne over streken, for den meningen står jeg vet. Ekstremister bør aldri få barn som de kan videreføre skadelige holdninger til. DA snakker vi om indoktrinering da.
![]() |
#196 |
Borte
|
Du kunne skrevet et litt mer innsiktsfullt innlegg når du angriper verdens nest største religion. Det er ikke få mennesker du angriper med dette innlegget. Til og med du forstår sikkert at hvis alle muslimer var menneskefiendtlige, kvinnefiendtlige, udemokratiske og voldelige så hadde verden sett ganske fæl ut? Det tross alt en milliard potensielt menneskefiendtlige mennesker du snakker om.
![]() |
#197 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: "Fredning" av bildetråderDet er til nød greit å si at en type mennesker ikke burde fått barn, selv om jeg mener at man stort sett er ute og sykler da også. Men det er ikke greit å si at man skulle ønske to høyst levende barn ufødte fordi du har et annet syn på religion og folkeskikk.
![]() |
#198 |
Live and let live
|
Jeg synes ikke det er syke tanker jeg. Men uopplyste tanker.
![]() |
#200 |
Live and let live
|
Enig.
![]() |
|
|