|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Postens ID-kortØh, nå var jeg veldig lite kundevennlig. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Postens ID-kortJeg hadde et slikt ID-kort på 80-tallet,og må jo si at det forundrer meg egentlig veldig at det fortsatt eksisterer,det er ikke mye vanskelig å forfalske et sånt kort. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Postens ID-kortJeg var også overrasket over at de id-kortene fortsatt fantes.
|
|
|
#24 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Postens ID-kortDet kommer en ny type ID-kort http://www.dinside.no/886236/tre-aar...n-faar-id-kort |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Postens ID-kort
Postens ID-kort har ikke vært som på 80-tallet på en del år. Jeg fikk mitt i 2005 og det er akkurat som et bankkort uten chip/magnetstripe. Jeg har pass, men pr i dag er jo ikke det akkurat noe å ha i lommeboka sånn til vanlig. Jeg har også Skandiabanken og ikke førerkort, så det har vært postens ID-kort eller passet som gjelder. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aha,jeg var ikke klar over at ID-kortet hadde fått annen utforming,så jeg tenkte at om det fortsatt var som det jeg hadde på 80-tallet,ville det jo bli for dumt om det fortsatt skulle kunne brukes som gyldig legitimasjon. Men,jeg har både pass og førerkort,så det har ikke vært noe jeg har måttet forholde meg til. Rart med ting man ikke vet når man ikke har behov for det,sånn egentlig. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Einsam
|
Synes det er helt flott at ansvaret for legitimasjon ikke skal være bankenes ansvar, mtp de reglene som er i dag. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Postens ID-kortMannen får bankkort med bilde selvom banken vanligvis ikke har bilde på kortene. Tror det koster 100 kr pr kort eller noe. Dette er Storebrand, ikke Skandiabanken, men jeg har ikke bilde på mine kort fra Storebrand. Han har ikke lappen, og er fra utlandet, så bankkortet er den eneste legitimasjonen han har med norsk personnummer, derfor ville han ha det. Du kan jo ringe banken og høre om de har noe tilsvarende? |
|
|
|
![]() |
|
|