|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Denne tiden på året igjen. Nå muffins og pyntDet nærmer seg bursdag, og eldstemor vil ha muffins igjen. Men jeg vil forsøke å dekorere dem litt penere i år. Aldri for sent å utvikle seg. Vi har pleid å ha melis oppå, og så godteri. Men jeg tenkte bruke en sånn sprøyte og lage fiffige små rosetter. Kan man bruke farget melis til det, eller blir det kvalmt (noe jeg egentlig mistenker)? Hva bør jeg i så fall gå for, som både smaker godt og er enkelt å få til? Jeg kan bare krem og melis jeg, så er litt novise der. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Denne tiden på året igjen. Nå muffins og pyntRosa bringebærsmørkrem! Jeg fant oppskriften på detsoteliv, kan se om jeg finner den igjen litt senere idag. Kokte opp en pakke bringebær, brukte en pose fryste. Hadde i litt sitron og sukker(mener jeg å huske). Avkjølte, moste og silte. Gjorde det kvelden før og satte i kjøleskapet. Lagde så en luftig krem av smør og melis og hadde i bringebærsaus. Nydelig frisk smak og farge.
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Denne tiden på året igjen. Nå muffins og pyntdu må iallefall gå for smør om du skal få til fancy greier - jeg innbiller meg at slike superfancy greier er laget av delfiafett *pjuk* - men bringebærsmørkrem høres godt ut.
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Sv: Denne tiden på året igjen. Nå muffins og pynt
Muffinsene er appelsinmuffins. Mulig å bytte ut noe i kremen da, slik at det matcher bedre? Fint om du har en grunnoppskrift! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Denne tiden på året igjen. Nå muffins og pyntAppelsinmuffins kan ikke være godt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Denne tiden på året igjen. Nå muffins og pyntHvorfor kan det ikke være godt? Jeg synes det høres smaskens ut. Friskt og litt syrlig. Man må jo ikke ha skall i, holder med juicen.
- 06 og 07 - Sist redigert av jolie : 13-01-12 kl 13:50. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne tiden på året igjen. Nå muffins og pyntJeg hadde spurt Salt. Er ikke hun Dronningen av Muffins? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Denne tiden på året igjen. Nå muffins og pyntHer er oppskriften jeg brukte. Lagde de i sin helhet, vanvittig gode! Jeg dobla oppskriften på krem og hadde på rikelig. Orka ikke sprøytepose og tull akkurat da så jeg bare lagde deilige hauger med skei.
|
|
|
#10 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Denne tiden på året igjen. Nå muffins og pyntJeg fikk en sånn til jul: http://www.ting.no/decomax-rosa-lecu-
|
|
|
#11 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Denne tiden på året igjen. Nå muffins og pyntMmm. dette så digg ut. Hva er det hvite oppå?
|
|
|
|
#12 |
|
Pauset
Ja stor slager. Vi lager alltid det. Man har appelsinjuice med kjøtt i deigen. Utrolig saftig og god. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Det hørtes deilig ut! Passer sikkert godt med både sitronsmørkrem, sjokoladesmørkrem eller ostekrem. Min erfaring er at det må være en ganske tykk krem for å få til å lage snurrer og sånn.
|
|
|
#14 |
|
Pauset
Sv: Denne tiden på året igjen. Nå muffins og pyntSå denne ble anbefalt her inne: |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Denne tiden på året igjen. Nå muffins og pyntHm. Jeg skal lage "kake" til juletrefest på skolen på søndag. Tro om dette kan være noe?? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Denne tiden på året igjen. Nå muffins og pyntJeg har laget disse til juletrefest på skolen - søkte etter "high hat cupkake" og fant oppskrift hos martha Stewart. Jeg har valgt kokossmak i stedet for vaniljesmak - rett og slett fordi jeg haddde kokosessens, men ikke vaniljeessens (og fordi jeg er en sucker for kokos selv) De ble kjempegode, råsøte og innmari klissete på en fin måte.
|
|
|
#17 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Denne tiden på året igjen. Nå muffins og pyntSjokoladesmørkrem med ost.
|
|
|
#18 |
|
Pauset
Sv: Denne tiden på året igjen. Nå muffins og pyntVi prøvde med vanlig ostrekrem, siden jeg var skeptisk til smørkrem til ungene. Vi tok på 2-3 stk, men det var ikke suksess. Så da ble det fram med melisen igjen, og ho fikk lilla og rosa muffins som ho fikk pynte selv. Men skal nok prøve å variere hjemme en gang til husbruk for å lære litt mer. Baker 3 ganger i året stort sett, så da er det generelt lite progresjon. Men de ble gode som de pleier å bli, selv om de ikke ble så fine som de på youtube. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jeg har laget den mange ganger, fantastisk godt! Jeg har også laget med friske jordbær, og med kokos (laget Bounty-cupcakes i sommer). Neste helg skal jeg lage kirsebær-ostekake-cupcakes tror jeg.
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Denne tiden på året igjen. Nå muffins og pyntJeg bruker gulerotkakekremen som er 100 g smør og 1 pk Philadelphia + 1 ts vaniljesukker og 200-250 g melis. Bruker du meierismør eller Melange får du perfekt stivelse på kremen til sprøytepose. Har litt farge oppi kremen ved behov, eller skviser noen sitrondråper i for å få den friskere (rasper da gjerne litt sitronskall og har i muffinsrøren på halve porsjonen). Nå er det vel stor forskjell på barn, men har ikke møtt mange barn som ikke liker den kremen siden den er veldig søt og god uten å være mektig. |
|
|
|
![]() |
|
|