|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Babystørrelser nyfødtStoresøster var 4 kg og 51 cm, og ho brukte str. 50 dei første to vekene faktisk. Så var det 56 i nokre månader. Eg syntest 62 høyrest stort ut om det skal brukes med ein gong.
|
|
|
#6 |
|
rakkarpus
|
Sv: Babystørrelser nyfødt
Næsj, tenkte de har mye smått, så ville kjøpe det litt større.
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Nei, mikro ligger her og svømmer i pysj i str 62. Han er 3,9 kg og 53 cm. Men ikke kjøp 56 nei, det blir fort for smått med mindre du kjøper noe som du vet er veldig stort i str.
|
|
|
#9 |
|
Fortynnet
|
Sv: Babystørrelser nyfødtDen største av mine nyfødte var 4180 g og 54 cm. Han brukte de minste klærne i 50 og 56 helt i starten, men var fort over på 62. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Babystørrelser nyfødtDet kommer jo litt an på kroppsfasong og klesmerke også. Min lille firemåneders må snart ha str 80 i alt unntatt Nøstebarnull, for han har så lange bein.
|
|
|
|
#11 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du født?! Gratulerer!
|
|
|
#12 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Babystørrelser nyfødtLillebror her er 3 uker og kan forsatt bruke 50 i bodyer. Bukser har han alltid brukt 56. Han var 4,1 og 52cm. Men han er forsatt bare 4,2. Men tror han vil hoppe over 56 ganske raskt når han først begynner å legge på seg. Bruker litt 56 nå og men det er langt på armene. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Babystørrelser nyfødtMine har vært raskt ute av 56. Inklusive siste som veide 3400 gram. (Jeg får lange barn.) |
|
|
|
#14 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Babystørrelser nyfødtIngen av mine har passet inn i 56, og yngste brukte vel ikke 62 i mer enn 3 uker før vi måtte opp i 68. Det kommer veldig an på kroppsfasongen og kvaliteten på klærne, mye bomullstøy krymper litt i vask også, og det er jo litt leit syns jeg.
|
|
|
#15 |
|
rakkarpus
|
Sv: Babystørrelser nyfødtUten føtter tenkte vi ikke på, men buksa hadde ikke føtter, så det var bra.
|
|
|
#17 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Babystørrelser nyfødtVi brukte str 50/52 ganske lenge vi, og 56 etterpå, men de var mellom 3000-3500 da de kom. Og 49-52 cm lange. 62 brukte vi da de var rundt 4 mnd. |
|
|
|
![]() |
|
|