Sv: «Mokkamann»
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
Selvfølgelig er fittehøl ille, akkurat som teksten til Plumbo representerer et gitt kvinnesyn som er ganske så tragisk. Både diskriminering på grunnlag av etnisitet og kjønn er ille. Forskjellen er at i samfunnet Norge så er det, takk og pris, ikke så ok å diskriminere på grunnlag av kjønn lenger sånn i all offentlighet, mens hverdagsrasismen er der hver eneste dag for tusenvis av mennesker. Derfor er den, per dags dato så veldig mye verre. Det er ikke mange barn på skolen i Norge i dag som mobbes pga at de er jenter, mens mange barn, daglig, får dritt slengt til seg pga av hudfargen sin. :enkelt eksempel siden jeg ikke får til å se det jeg vil i dag:
Plumbo har spilt landet rundt i 15 år ca. De har aldri sett på seg selv som moralske forbilder, men heller et småvulgært partyband som lager fest og morro. Og dette gjør de bra, de er enormt populære.
Hva teksten angår, så er den også ikke alvorlig ment den heller og den var heller aldri ment som noe annet enn en fleip. Men når de nå havner under lupen, så blir jo absolutt alt feil.
Men jeg syntes man skal være forsiktige med å tilegne de en masse på grunn av en utrolig dum kommentar. LEB er tankeløs, han kan si mye rart. Sånn er han. Men han er ikke en fæl fyr, verken mot kvinner eller mot mørkhudede.
|