Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Rengjøring av parkettgulv

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-12, 15:37   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rengjøring av parkettgulv

Grønnsåpe er fint til at det lukter godt.

sånn ca der stopper det, for min del.

Mannen kjøpte engangsvåtmopp med grønnsåpe en gang, det luktet jo godt da, men om det ikke bare var grønnsåpe LUKT, men faktisk med grønnsåpe, så var jo ikke det noen god løsning. Vi har ikke hatt dem flere ganger.

Bruker microfiber jeg (og altså synder jeg med engangsvåtrmopp av og til). Og en dråpe med ajax kanskje. Eller bare sånn der "spray og mopp" på flekker ved behov.

Gammel 18-01-12, 15:41   #22
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som bruker microfiberkluter, bruker dere bare vann da? Har dere kjøpt en parfyme med vaskelukt for å få folk til å skjønne at dere har vasket da?

Gammel 18-01-12, 15:43   #23
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker bare vann, og bryr meg ikke om såpelukt. Folk kan tenke hva de vil om hvorvidt jeg vasker eller ikke.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:43   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg har ikke parfyme til vasken (annet enn altå engangsgreiene, da lukter det jo at jeg har vasket)

1) for va oppdager jo ikke noen hvor lenge det går mellom hver gang jeg vasker, siden det ikke lukter at jeg har gjort det, når det er gjort

2) jeg vasker i alle fall bestandig før vi får besøk. De som kommer oftest er mine foreldre. Mamma får astma av enhver form for parfyme eller vaskemiddellukt, så det er jo et poeng i seg selv at det IKKE skal lukte når hun kommer.

Gammel 18-01-12, 15:52   #25
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg bruker bare vann, og bryr meg ikke om såpelukt. Folk kan tenke hva de vil om hvorvidt jeg vasker eller ikke.

Jeg vasker utrolig sjeldent gulvet, og når jeg har gjort det er halve stasen at det lukter så herlig i leiligheten etterpå.
Og den der Jif-sprayen man kan spraye på og tørke over med tørrmopp(?) lukter kjempegodt. Den lukter nesten litt mann.

Gammel 18-01-12, 16:40   #26
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Ajax for parkett og tregulv lukter til og med furunål, det er godt nok for meg

Gammel 18-01-12, 16:53   #27
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Såpelukta henger jo sjelden i særlig lenge uansett. Men vi har hatt CityMaid i svangerskapene mine og jeg synes det er bæsj å komme hjem til et rent hus som faktisk ikke føles rent. Bare vann og microfiber gjør liksom ikke susen for meg.

Gammel 18-01-12, 16:59   #28
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg bruker bare vann. Kunne ikke falle meg inn å bruke såpe bare for lukta. Det er alltid rent her.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.