Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Klassikerlesesirkel: Oliver Twist, diskusjonstråd

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-12, 21:19   #5
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassikerlesesirkel: Oliver Twist, diskusjonstråd

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Ja, føljetongpreget er veldig tydelig, ikke sant?

Jeg hadde ikke lest den før, men har lest veldig mye annet av Dickens. Jeg lander vel på at det er en grunn til at det gjerne er de seinere Dickens-romanene man leser – boka er artig som tidsbilde, men satiren blir så dryppende og personene så flate at jeg ikke helt orker å engasjere meg.

Men jeg likte arme Nancy.

Er ikke alle romanene til Dickens i utgangspunktet publisert som følgjetonger? :vet egentlig ikke hva hun snakker om:

Jeg har ikke lest Dickens siden jeg var pretensiøs tenåring, og han står ikke øverst på lese-om-igjen-lista mi, kjenner jeg. Men jeg husker jo sørgelig lite av historiene da, dessverre.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.