Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hårkur?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-12, 13:18   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.404
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Hårkur?

Jeg har aldri i mitt liv hatt hårkur i håret. Jeg har aldri sett behov for det, og aldri tenkt tanken. Håret mitt er glatt, lett å børste, sterkt og friskt i følge frisøren, og jeg farger det så godt som aldri. Trenger ikke å bruke balsam.

Men jeg har to døtre som har en helt annen hårtype enn meg. Håret virker sprøtt, det er helt utrolig flokete, og det slites fort. Uten balsam er det absolutt umulig å få børstet, men med både vanlig balsam + spraybalsam går det "greit". (Dvs vi får det til, men det er hyling. (Og ja, vi bruker Tangle teezer.)) Var hos frisøren med eldste nå for litt siden, og ble på det sterkeste anbefalt å bruke hårkur på henne.


Så, det jeg lurer på er:
-Hvor kjøper man hårkur? Går ut fra man kan kjøpe hos frisøren, men har man det i matbutikk? Apotek? Vita?
-Hvor ofte bruker man hårkur?
-Er det stor forskjell både på pris og kvalitet?

Og er det ellers noe jeg bør vite?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 13:20   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårkur?

Jeg ville fått råd fra frisøren om hva slags hårkur hun ville anbefale. Hvis du ikke vil kjøpe dyr hårkur hos frisøren går du på Vita eller noe slikt og kjøper en hårkur etter anbefalingene der.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 15:34   #3
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.011
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hårkur?

Jeg ville hørt med frisøren, kjøpt der, og så evt. kjøpe på nett neste gang du kjøper.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 08:45   #4
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hårkur?

Høres ut som dine har samme hår som vesla mi.

Før du prøver hårkur, ville jeg forsøkt silkeolje, kjøp hos frisør (eller myyyyye billigere på ebay. Vi bruker Biosilk Silk Therapy etellerannet - gjør underverker med floker og børsting.

I tillegg bruker vi naturhårsbørste først, den er mye mildere mot håret enn tangle teezer, selv om sistnevnte nok tar flere av de større flokene. Vi har prøvd det meste, men naturhårsbørsten er absolutt i helt fantastisk, selv om den ikke tar de store flokene om de skulle dukke opp..

Vesla har hatt Ronja-hår med litt lengde på i fem år, så vi har forsøkt litt..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 08:48   #5
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.011
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hårkur?

Biosilk er ikke silkeolje, men silikonolje, så det ville jeg faktisk styrt unna fordi silikoner legger et lag i håret som etterhvert vil kreve spesiell renseshampoo (som tørker ekstra ut) for å fjerne den.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 08:54   #6
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hårkur?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Biosilk er ikke silkeolje, men silikonolje, så det ville jeg faktisk styrt unna fordi silikoner legger et lag i håret som etterhvert vil kreve spesiell renseshampoo (som tørker ekstra ut) for å fjerne den.

Hvorfor anbefaler frisøren det da, egentlig?

Vi har brukt det jevnlig lenge, og håret til vesla er veldig fint. Lett å vaske og holde pent.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 09:08   #7
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.011
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hårkur?

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Hvorfor anbefaler frisøren det da, egentlig?

Vi har brukt det jevnlig lenge, og håret til vesla er veldig fint. Lett å vaske og holde pent.

Det funker jo kosmetisk, så håret blir glatt og fint der og da. Men å kalle det silkeolje er løgn og bedrag. Dersom du ser på ingredienslista, finnes muligens silke (kanskje "hydrolyzed silk protein") nesten helt mot slutten av innholdslista, mens de aller første ingrediensene er silkoner (gjør håret glatt) og alkohol, som kan tørke ut. En hårkur kan derimot tilføre håret mer næring, selv om det også strengt tatt er et kosmetisk produkt, siden hår er dødt, og ikke kan ta til seg næring i noen grad.

Jeg bruker altså både silikonserum og hårkurer selv, men ville ikke brukt det første på barnehår.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 09:21   #8
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hårkur?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Det funker jo kosmetisk, så håret blir glatt og fint der og da. Men å kalle det silkeolje er løgn og bedrag. Dersom du ser på ingredienslista, finnes muligens silke (kanskje "hydrolyzed silk protein") nesten helt mot slutten av innholdslista, mens de aller første ingrediensene er silkoner (gjør håret glatt) og alkohol, som kan tørke ut. En hårkur kan derimot tilføre håret mer næring, selv om det også strengt tatt er et kosmetisk produkt, siden hår er dødt, og ikke kan ta til seg næring i noen grad.

Jeg bruker altså både silikonserum og hårkurer selv, men ville ikke brukt det første på barnehår.

Men finnes det andre produkter med egenskaper som "silkeoljen" da? Vesla tar hårkurer også, men det hjelper ikke så veldig på flokene. Og hun tar en stuss annenhver måned, så det er ikke slitt i tuppene ellers.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 10:14   #9
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hårkur?

Jeg prøver å bruke hårkur en gang per uke (sover med det om natta). Ser veldig stor forskjell på håret mitt når jeg er flink til å bruke det. Bruker litt forskjellig, mest Paul Mitchell eller Wella. Kjøper fra lookfantastic som regel, gratis frakt der nå.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 10:16   #10
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hårkur?

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Høres ut som dine har samme hår som vesla mi.

Før du prøver hårkur, ville jeg forsøkt silkeolje, kjøp hos frisør (eller myyyyye billigere på ebay. Vi bruker Biosilk Silk Therapy etellerannet - gjør underverker med floker og børsting.

I tillegg bruker vi naturhårsbørste først, den er mye mildere mot håret enn tangle teezer, selv om sistnevnte nok tar flere av de større flokene. Vi har prøvd det meste, men naturhårsbørsten er absolutt i helt fantastisk, selv om den ikke tar de store flokene om de skulle dukke opp..

Vesla har hatt Ronja-hår med litt lengde på i fem år, så vi har forsøkt litt..

Kan jeg spørre hvor du kjøper naturhårbørste?

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 10:29   #11
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.637
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårkur?

Puddingens hår er likedan. Jeg har endt opp med å bruke Redkens All Soft-serie, både balsamen og hårkuren. Svinedyre, så spør om de har en prøvepakke/giftpack/at du får med en klatt til å prøve først. Men det funker desidert best på puddingen. I tillegg bruker jeg Redkens Extreme på pumpe, en dråpe når jeg grer henne - bare for å bygge opp håret og få det mindre sprøtt på sikt. Og nå ser det ut til å virke, hun har mindre og mindre floker, og pulesveisen i nakken er historie faktisk.

Hårbørste i tre er fantastisk, jeg bruker Body Shop sin som har små kuler på enden, nyyydelig massasje.

Men det er mest til meg. Jeg vet Body Shop har en detangler-kam, men aner ikke åssen den er i bruk.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 11:03   #12
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hårkur?

Jeg bruker forøvrig også bare Redken på vesla. Mørkeblå sjampo og balsamen (tror det er ekstreme) og kuren som er i brun boks (har diverse fine oljer som virker fint på svært tørt hår). På meg selv blir Redken produkter altfor tunge men på tykkere og floket hår sier også de fleste frisører at Redken produkter fungerer svært godt.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 12:18   #13
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Hårkur?

Jess, som det allerede nevnes her er Redken sine produkter å anbefale!

AllSoft-serien er genial for tørt, flokete hår som tåler litt fett og tygde, og kuren fra denne serien (Heavy Cream, var det det den het tro?) er den feiteste og beste kuren jeg noensinne har vært borti. Velvet Whip'en er også super leave in.
Men bare shampooen og balsamen fra denne serien gjør MYE for håret. Noen trenger en overgangsperiode der de lider seg gjennom litt fett og tungt hår før det stabiliserer seg, dog.

Og ja, en ting til: styr unna for kraftige shampooer. Mange butikkshampooer vasker jo vekk det som er å finne i hodebunnen og i håret, sånn at man sitter igjen med tørrhøy på skolten. F.eks er den der Herbal Essences djevelskap på flaske og bør heller brukes som tepperens, men balsamen deres er superfeit og god.
Altså jeg mener det helt seriøst: noen shampooer bør heller brukes til arbeid som krever "sterkere lut" som f.eks tepperens, håndrens på oljete hender, flekkfjerning ol. fordi de er så sabla sterke.

__________________
Batman januar 2004.
Bulldosern mai 2009

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 13:35   #14
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.404
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hårkur?

Vi bruker stort sett den grønne. Fructis? Kjøpte et par andre varianter av Fructis i Sverige, men de var helt elendige, og gjorde at selv mitt hår ble umulig å børste.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 13:36   #15
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hårkur?

Yes nettopp denne Redken Heavy Cream jeg mente også. Den er veldig veldig bra for tørt, floket og tykt hår. Den er nå også ganske sterk synes jeg så jeg unngår hodebunn til vesla men hun ligger også med kuren over natta.

http://www.blivakker.no/product/redk...y-cream-250ml-

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no