Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Kjøpe campingvogn

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-12, 23:28   #13
Mamma til 4
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2012
Mamma til 4 har et hav av muligheter foran seg
Smil

Sv: Kjøpe campingvogn

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Synes 545kmfe har bedre løsning enn 540. Men den 540 vogna du linker til er lettere, smarere å kjøre med og billigere. Skal du ha Hobby vogn kan du jo vurdere å tolle den inn selv fra Danmark eller Tyskland. Da får du mye billigere vogn, men ingen garanti i Norge. Bare i det landet du kjøpte den.

Er du sikker på at du kan trekke 1500kg med B-lappen? Det kommer helt ann på totalvekta på bilen din. Om du gir meg den så kan jeg fortelle deg om du kan trekke vogna med bilen deres. Det er veldig mange som tenker feil på totalvekt og egenvekt.

Den Bustner vogna 510 er jo perfekt. Ville hatt den som kjørevogn. Den er bare 230 bredde også og grei å kjøre med og den har veldig fin fordeling på liten plass. Skulle vi hatt annen kjørevogn nå etter at vi solgte så hadde det blitt den. Der har vi også plass til 3 unger. Kikket på den, men fikk ikke mannen med på å kjøpe ny kjørevogn. Sliter alt for mye på bilen å trekke rundt med.

Mannen min sa blien hadde lov å trekke 1500-1600, det er en Opel Zafira- en fanzy gammel m automatgir og mange hester, men frister egentlig med ei lettere vogn... så den andre bilen også kan brukes. Så her er det å veie for og imot, SUKK!

Importere selv er helt klart et alternativ HVIS det er en god del penger å spare. Og det er jeg usikker på i denne prisklassen...
Vognbredden sier mange bør være 230 hvis man skal kjøre rundt, men jeg lurer på om det går ut over str på køyene. Ikke tøft å måtte bytte vogn pga det.

Men, tror det blir kult enten vi velger A, B eller C. Hadde B'ern veid 1300 hadde det jo vært KONGE!

Mamma til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
campingvogn, hvilket merke, økonomisk

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:08.