Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er jeg kravstor angående matallergi og bursdager?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-12, 21:36   #11
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Er jeg kravstor angående matallergi og bursdager?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Veldig enig. Kresenhet stiller i en annen liga, og såfremst det ikke foreligger en diagnose bak kresenheten er det ikke noe jeg engasjerer meg meg veldig i.

Såkalt kresenhet er veldig ofte litt mer komplekst enn som så. I vårt tilfeller handler det om en voldsom avesjon mot klumper, fyll, tupper på mat, pynt, blandling av mat og oversikt over hva som spises og hva som er i maten. Vi jobber med saken. Jeg rådfører meg med mine foreldre som er psykologer. Men de sleit selv med min søster som var like "kresen" en gang i tiden. Heldigvis har det gått bra med henne. Og heldigvis spiser de andre barna mine nesten alt utenom pølse.

Men dette er litt på siden av hva som diskuteres. Likevel synes jeg stadig at psykisk sykdom generelt oppfattes som mindre alvorlig enn fysisk sykdom. Og noe man tar mindre hensyn til hos barn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.