Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bæremeis

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-07, 00:44   #21
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bæremeis

Vi har både Norrøna og Bergans meis.
Norrøna er best til mindre barn synes jeg, i hvert fall den vi har. De sitter godt og stødig, men jeg innbiller meg at det kan bli litt trangt når barnet blir større ettersom den er veldig rett opp og ned.
Bergans er nok bedre på akkurat det området.

Mitt beste tips er uansett å ta en tur i butikken og se på dem, ta med ungen og prøv den på!

Gammel 23-03-07, 00:48   #22
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet at Kif er veldig fornøyd med sin fra Phil&Teds.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 21:04   #23
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Vi har Ergo, og vi har bæremeis. Gode til hvert sitt bruk, syns jeg. Ergoen til korte turer, og bæremeisen til skogsturer, skiturer ol (da ville jeg aldri brukt ergoen).

Vi har forøvrig Bergans Kids Trekking 2300 og er veldig fornøyde med den!

Gammel 24-03-07, 21:19   #24
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Ergoen til korte turer, og bæremeisen til skogsturer, skiturer ol (da ville jeg aldri brukt ergoen).

Ergo (og MT) er jo genialt på skitur!

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 21:32   #25
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

For deg, sikkert. Jeg ville ikke brukt den.

Gammel 24-03-07, 21:54   #26
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For deg, sikkert. Jeg ville ikke brukt den.

Vi har alle våre forskjellige oppfatninger av ting

Jeg var og prøvde bergans bæremeis igår. Det føltes ganske tungt ut allerede etter noen få minutt. Men på den andre siden synes jeg det er tungt med BB også. (får lett smerter i ryggen etter epiduralen under fødselen).

Er det noen som drar på skog/fjellturer uten å bære barnet? Begynner å vurdere alternativ vogn ("ekstremvogn"). Noen som har tips om det?

Gammel 24-03-07, 22:00   #27
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Vi har alle våre forskjellige oppfatninger av ting

Nettopp! Og jeg kom kun med min mening, det er sikkert kjekt å få høre fra de som ikke alltid sverger til sjal/ergo osv også?

Lykke til med valget! "Ekstremvogner" kan jeg ingenting om.

Gammel 24-03-07, 22:04   #28
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nettopp! Og jeg kom kun med min mening, det er sikkert kjekt å få høre fra de som ikke alltid sverger til sjal/ergo osv også?

Sorry, gurgle, om du misforstod meg. Det jeg lurte på var hvorfor du ikke ville brukt det, nettopp for å få innsikt i andres meninger og erfaringer. Beklager om jeg skrev innlegget slik at det kunne oppfattes som kritikk - det var overhodet ikke meningen!

Gammel 24-03-07, 22:10   #29
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

Standard

Sorry, gurgle, om du misforstod meg. Det jeg lurte på var hvorfor du ikke ville brukt det, nettopp for å få innsikt i andres meninger og erfaringer. Beklager om jeg skrev innlegget slik at det kunne oppfattes som kritikk - det var overhodet ikke meningen!

Jeg syns det blir for tett, for mye klær, både på meg og ungen. I tillegg syns jeg ungen sitter litt mer beskyttet i en bæremeis, og han ser mer (i min ergo så blir han sittende for lavt til å se over skulderen).

(Dessuten så tror jeg egentlig ikke jeg misforsto deg. Men at Ergo ol kan passe perfekt for noen på skitur, det tviler jeg ikke på. Men for meg passer det ikke, føler meg ikke komfortabel med det. Det var egentlig det jeg prøvde å formidle. Jeg må bli flinkere til å kommunisere skriftlig tror jeg. Ferdes mest på en barselklubb, og der "kjenner" vi liksom hverandre så godt at det sjelden blir misforståelser)

Gammel 24-03-07, 22:28   #30
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

gurgle og mehmet:
GOdt evt misforståelse ble oppklart

Jeg er veldig glad for tilbakemeldingene! Deler gurgle's oppfatning at det blir litt tett med ergo e.l.

Uansett, gleder meg til jenta kan gå lange turer, så kan vi gå tur, tenne bål og grille

Gammel 25-03-07, 00:05   #31
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var og prøvde bergans bæremeis igår. Det føltes ganske tungt ut allerede etter noen få minutt. Men på den andre siden synes jeg det er tungt med BB også. (får lett smerter i ryggen etter epiduralen under fødselen).

Du må ikke sammenlikne bæreopplevelsen til en BB med bæreopplevelsen til en Mei tai, ergo, etc. De fleste opplever det mye tyngre å bære i en BB enn i de nevnte bæretøyene. Har du prøvd mei tai, ergo eller liknende? Kanskje du skulle prøve for å kjenne hvordan det føles. Du finner helt sikkert noen inne på tettinntil som bor i nærheten av deg som lar deg prøve, dersom du ikke kjenner noen andre som har slikt bæretøy.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 00:14   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke noen bærefantast og kan lite om forskjellige sjal, men har allerede erfart at det er ekstremt stor forskjell på Ergo og BB. Jeg bar min da snart 2-åring uten problem i et par timer i Ergoen i strekk i sommer. Jeg er så fornøyd med den at jeg har våget steget til elastisk bæresjal til Knøtteliten.

Jeg går ikke i skog og mark, så jeg vet ikke så mye om hvordan det fungerer der, men jeg ville def. prøvd Ergo der hvis du ikke blir komfortabel med meis, i hvert fall. Jeg har bare forsøkt meis på flatmark og skjønte fort at det ikke var noe for meg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 00:15   #33
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Du finner helt sikkert noen inne på tettinntil som bor i nærheten av deg som lar deg prøve, dersom du ikke kjenner noen andre som har slikt bæretøy.

Jepp, hun bor jo i Trondheim.

Gammel 25-03-07, 00:17   #34
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jepp, hun bor jo i Trondheim.

Ahh, i bæremekka. Da er det håp. Der bor jeg også.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 00:40   #35
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Vi er svært fornøyd med bæremeis til 1,5 åringen. Sitter høyt og er fornøyd, har god støtte, også hvis han sovner. Meisen er gammel og arvet, og ser at de nye har enda bedre hodestøtte. Synes ikke bæremeisen er tung i seg selv, og den er behagelig å bære; som en ryggsekk. Man får luft bakpå ryggen og blir ikke så klam som jeg ser for meg at man kan bli av en ergo/meitai. Men jeg har ikke prøvd det altså, så jeg vet ikke. Vet bare at bæremeisen trives vi godt med alle, det passer for oss. Lett å stille inn er den også. Akkurat som en ryggsekk, og det er jeg vant med.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 00:45   #36
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Kanskje du skulle prøve for å kjenne hvordan det føles. Du finner helt sikkert noen inne på tettinntil som bor i nærheten av deg som lar deg prøve, dersom du ikke kjenner noen andre som har slikt bæretøy.

Jeg skal prøve mei tai'en til venninna mi Men jeg tror ikke jeg klarer å ha jenta mi så tett inntil meg når vi skal på skogtur

Gammel 27-03-07, 21:07   #37
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også kjekt at begge foreldrene ønsker å bruke bæreanordningen. Gubben bærer S hver dag til barnehagen i en meis. Jeg ser ham ikke for meg bruke en MeiTai. Jeg opplever de to tingene som å utfylle hverandre, ikke som konkurrenter, hver til sitt bruk. Har store planer om en MeiTai med neste barn, men selger ikke meisen av den grunn.

Ang BabyBjørn må du ikke sammenligne noe som helst med den, det er det vondeste jeg noen gang har prøvd.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 21:36   #38
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ang BabyBjørn må du ikke sammenligne noe som helst med den, det er det vondeste jeg noen gang har prøvd.

Ja, den er VOND!! Har brukt den bare 5 ganger på veldig korte turer. 700,- rett i dass....

Gammel 27-03-07, 21:40   #39
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, den er VOND!! Har brukt den bare 5 ganger på veldig korte turer. 700,- rett i dass....

Ja, jeg er glad jeg kjøpte en brukt til 200. Riktignok tror jeg de nye variantene er bedre, men ikke SÅ mye bedre.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 23:43   #40
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg synes ikke det er pes å stille inn. Regulerer bare litt på selene. Ellers er det da ikke noe?

Joda - ryggen må og stilles inn...

Jeg er 162 og har relativt lange bein og dertil kort rygg, og mannen er 20 cm høyere og har lang rygg..vi kan ikke bruke meisen med samme innstilling...

(Egentlig er bergans meiser beregnet for folk fra 165, så jeg er nok litt for lav i tillegg)

Et lite tips: Bokklubben har bæremeis som ververpremie - så du får den til halv pris.

Babybjørn er bare tull. Jeg brukte den mye fordi jeg syntes det var så praktisk å bære prinsen - men det var før jeg fant mer ergonomisk riktige bæredingser som MeiTai etc...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.