|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fjott
|
RausInspirert av et blogginnlegg, samt x-antall diskusjoner med min kjære lurer jeg på hva du legger i det å være raus?
Cave ab homine unius libri Ride si sapis ... Sist redigert av Tammen : 26-01-12 kl 23:43. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fjott
|
Sv: RausSelv tenker jeg at raushet kan vises i å dele villig rundt seg med tjenester og "gaver" uten å nødvendigvis forvente noe tilbake. Raushet kan også være å gi folk rom til å tabbe seg ut, ikke alltid yte maksimalt, være litt annerledes uten å gi dem tyn for det. Å ikke arrestere folk med en gang de tråkker over, tolke i beste mening til motsatte er bevist ... Ja, synes den siste varianten er vanskeligst å definere da det omfatter mye. Vi har som skrevet over her diskutert dette mye i heimen, og jeg er nok preget av de eksemplene som gjør seg gjeldende her.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: RausJeg tenker mye av det samme som deg; at man er tolerant, tålmodig og litt rundt i kantene. Men det kan også være mer konkret. Jeg kan fort tenke på folk som for eksempel er veldig opptatt av å dele regningen pinlig nøyaktig korrekt som lite rause. Det motsatte av raus er kanskje rigid, firkanta og litt smålig, tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: RausFaren min er raus. Han er en sånn som alltid stiller opp for andre uten å forvente noe igjen og uten å gi deg dårlig samvittighet.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: RausEnig med din definisjon av å være raus, tammen |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: RausÅ være raus mot andre definerer jeg som å evne å sette egne behov til side, å være tolerant, og å kunne se problemstillinger fra flere sider. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: RausTolerant, tålmodig, reflektert og verdensvant nok til å se flere sider av en sak, gi av seg selv, og ikke være mer vanskelig enn man må. |
|
|
|
![]() |
|
|