Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Frisørsjampoer, enlighten me please

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-12, 19:55   #1
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Frisørsjampoer, enlighten me please

Når jeg endelig har begynt å handle dyrere sminke fra utlandet så er det jo ikke til å unngå at jeg har sett at det også er mye å spare på hårpleieprodukter. Alle som har kjøpt denslags hos frisør vet jo at det koster, så jeg lurer på om dere kan anbefale meg produkter dere har god erfaring med selv, fortrinnsvis sjampo, men også andre must-haves, som jeg kan handle fra utlandet på nett? Har bare gjort meg erfaring med Kerastase fra før, men ser jo at det er mulig å få tak i flere andre kjente merker også. Jeg har forøvrig langt, tykt hår med fall, som til enhver tid er farget.

Anyone?

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 20:02   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisørsjampoer, enlighten me please

Jeg liket godt hårproduktene fra Redken og Sebastian.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 20:08   #3
emin

emin sin avatar

emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Har du noen spesifikke navn på produktene du bruker?

Jeg vet hvilke merker jeg kan få tak i, men jeg trenger hjelp til gode produktnavn. Har forsøkt å kikke selv, men føler at jeg går meg litt vill.

Gammel 28-01-12, 20:21   #4
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Favoritten min er helt klart produktene fra Sexy Hair. Har prøvd mye forskjellig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 20:30   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har prøvd mange typer innenfor samme merke, og har ikke helt samme hår som deg. Jeg ville bare sett etter en som har de egenskapene du er ute etter. Jeg liker veldig godt en som heter Sebastian Light ett eller annet, mitt hår er også tykt og kan bli litt tungt. Denne, og tilhørende balsam, gjør håret veldig lett og blankt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 21:16   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hvilken du bør ha innen de ulike seriene er jo avhengig av hårtypen din, og evt de som er for farget hår for å bevare farge.

Jeg bruker ofte de for tørt hår, siden jeg har tørt, men nå har jeg redken all soft (som altså er for tørt) og synes vel at den kanskje er litt vel tung for mitt hår, og kommer til å forsøke fresh curls igjen når denne er tom. Altså redken sin for krøller. Jeg har også fall/delvis krøller i håret mitt, dersom jeg gjør en innsats for å beholde dem etter at håret er tørket er der krøller.

Frisøren pleier finne frem de som er for tørt hår til meg når jeg er der, men jeg veksler altså mellom krølleshampo og fuktighetsshampo ettersom jeg egentlig har tørt hår med tendenser til krøll .

Men er ikke håret ditt tørt, så hjelper det jo ikke alt svært mange lovpriser all soft, for da blir den lett altfor tung for deg, altså.

Gammel 28-01-12, 21:24   #7
emin

emin sin avatar

Standard

Takker for tips.

Nei, håret mitt er ikke tørt i noen grad, med unntak av tuppene kanskje, så jeg sikter meg i hovedsak inn på sjampoer for farget hår eller tykt hår. Har sett Kerastase har en glanssjampo for medium til tykt hår for de med behandlet hår, og lurer på om jeg skal sikte meg inn på den i første omgang.

Gammel 28-01-12, 21:49   #8
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Alterna, særlig Caviar-serien. Det er det eneste merket jeg ikke klør av. Produktene er for det meste uten en del stoffer som finnes i mange andre sjampoer, som de sjøl skriver:

Opprinnelig lagt inn av Alterna

Alterna is conscious of the environment and your health, so what we leave out of our products is just as important as what we put in. We strive to be FREE OF: Sulfates, Parabens, Gluten, Phthalates, Sodium Chloride, Synthetic Color, DEA, TEA, Paraffin, Mineral Oil, Petrolatum & PABA.

Jeg har ikke satt meg inn i hva alt er for noe, det er ikke sikkert alt er så ille. Til og med babysjampoen vi har pleid å bruke har et par av de der, men den klør jeg av. Uansett, håret mitt blir mjukt og flokefritt og lukter godt. Jeg handler som oftest på nett.

Gammel 28-01-12, 23:47   #9
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker den røde serien til REdken som er for farget hår. Jeg elsker Redken!
Har tidligere brukt kerastase, tigi bedhead, dumb blonde (faens crap), og øh, hms? nei, fhm? pms? blææ noe med 3 bokstaver i alle fall.

Gammel 28-01-12, 23:54   #10
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Favoritten min er helt klart produktene fra Sexy Hair. Har prøvd mye forskjellig.

Jeg har landet på produktene fra Joico. Både shampo, balsam, styling og pleie. Jeg har ganske langt, krøllete hår. Men jeg har sett på produktene fra Sexy Hair og lurt på om jeg skulle prøve. Har du prøvd Joico Joika? (Ha, ha- det ble da et festlig "ordspill" )

Gammel 28-01-12, 23:55   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker Redken All Soft.

Gammel 28-01-12, 23:57   #12
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Og for å svare på HI da, så er Joico som sagt utrolig bra. Handler du på Blivakker.no så kan du handle til en god pris og varene kommer raskt.

Gammel 29-01-12, 00:04   #13
emin

emin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg bruker den røde serien til REdken som er for farget hår. Jeg elsker Redken!
Har tidligere brukt kerastase, tigi bedhead, dumb blonde (faens crap), og øh, hms? nei, fhm? pms? blææ noe med 3 bokstaver i alle fall.

Du tenker sikkert på KMS.

Ja, har sett på den røde serien til Redken. Vurderer en pakke fra Feelunique, tilbud på gavesett med sjampo og balsam til under 200,- og fraktfritt.

Gammel 29-01-12, 00:39   #14
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg er også kjempefornøyd med Alterna. Jeg har sånt hår som bare henger rett ned uansett hva jeg prøver, men med Alterna sjampo, balsam og spraymousse får jeg faktisk volum.

Gammel 29-01-12, 10:33   #15
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Jeg simpelthen elsker Bumble & Bumble sine produkter! Og så kjøper jeg en del L`oreal Proffesional-produkter, de er veldig billige på Lookfantastic.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 14:30   #16
emin

emin sin avatar

Standard

Høres ut som jeg bør styre unna Alterna da, volum er det siste jeg trenger. Det skal også sies at jeg svært sjelden har håret løst, det er stort sett alltid satt opp på en eller annen måte. Bruker slettetanga en del da, så jeg skal se om jeg finner noen varmebeskyttende produkter også.

Gammel 29-01-12, 14:31   #17
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg bruker kun disse to merkene og er veldig fornøyd.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 15:36   #18
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Høres ut som jeg bør styre unna Alterna da, volum er det siste jeg trenger. Det skal også sies at jeg svært sjelden har håret løst, det er stort sett alltid satt opp på en eller annen måte. Bruker slettetanga en del da, så jeg skal se om jeg finner noen varmebeskyttende produkter også.

De har da andre ting enn volumsjampo.

Redken er forresten det verste mølet jeg har vært borti. Jeg har prøvd forskjellige, og både håret og hodebunnen min blei helt håpløse. Heller dagligvaresjampo enn det der, men det ser jo ut som det funker for noen.

Gammel 29-01-12, 19:26   #19
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Redken All Soft, Aveda Moist, MOP C serie og Matrix. Handler hos www.lookfantastic.com, mye å få for under 200,-.

Gammel 29-01-12, 19:32   #20
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg elsker Redken All Soft.

Jeg har brukt den lenge. God shampoo!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.