|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En skinasjon i forfall?Jeg husker skiturene fra barndommen som noe positivt, og prøver å gjøre det positivt i familien her og. Eldste elsker å gå på ski, men yngste ser vel heller at vi tar med akebrettet og aker i stedet.
|
|
|
#42 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: En skinasjon i forfall?Ungene liker å gå på ski, og de koser seg i slalombakken. Hele greia med ski i en eller annen form (evt akebrett), er rett og slett en mulighet til å ha en aktivitet utendørs i helgene, også når det er snø.
|
|
|
#43 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: En skinasjon i forfall?Jeg har en far som er gammel toppidrettsutøver. Vi gikk både langt og fort på ski, og jeg nektet så fort jeg kunne.
|
|
|
|
#44 |
|
can-jur
|
Sv: En skinasjon i forfall?Vi går på ski ja. Var ute i 3 timer i dag, tross kaldt vær. Nydelig.
|
|
|
|
#45 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: En skinasjon i forfall?
Hvem sier at FP-ere ikke er glade i å være ute, selv om vi ikke går på ski? Aking, f.eks. har aldri plaget meg.
|
|
|
#46 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: En skinasjon i forfall?Jeg elskEr å gå på ski! |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Kontrollfrik
Sv: En skinasjon i forfall?Ungene spretter opp klokka halv sju søndags morgen uansett, de. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En skinasjon i forfall?Det hender at jeg er lei hele Norge og har lyst til å flytte til et mer kosmopolitisk, solrikt sted. Da tenker jeg på hvor herligt det er å kunne gå langrennstur rett ut av døren, og hvor fint det er med snøen og naturen her jeg bor. Så orker jeg et par måneder til. Jeg sto slalåm i to uker hver vinter da jeg var barn, og det har jeg stor glede av nå. Både går og står på ski minst en gang i uken.
|
|
|
#49 |
|
Dig for victory!
|
Sv: En skinasjon i forfall?Jeg har gått på ski én gang, to runder i hagen på arvede ski. Det er også den eneste gangen jeg har sett faren min med ski på beina. Jeg har aldri sett mamma med ski. Vi driver ikke med sånt. Vi går tur i stedet. Mannens famile har ski, men går ikke ofte.
|
|
|
|
#50 |
|
Står på egne ben
Sv: En skinasjon i forfall?Har ingen store langrennski fanatikere her i huset gitt. Likte bedre nå ungene var fornøyde med ei løype rundt huset. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: En skinasjon i forfall?Jeg er oppvokst med skiturer. Hyggelige turer med bål, kakao og sjokolade. Hytteturer på vinteren var synomymt med skiturer og jeg har noen av de beste barndomsminnene fra skiturene i Børgefjell. Vi gikk på ski for turen skyld, ikke som trening.
|
|
|
#52 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: En skinasjon i forfall?Min skitur, med 2 stk 2,5 åringer trumfer det meste.
|
|
|
#53 |
|
villende
|
Sv: En skinasjon i forfall?Skinasjonen melder seg! |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: En skinasjon i forfall?Vi er glade i å gå på ski alle fire. Problemet er at når man bor i Bergen må skiturer planlegges for man må som oftest kjøre et stykke. Heldigvis har vi hatt to snøvintre, så jentene har fått litt mengdetrening. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
etterpåklokest
|
Jeg er storligen imponert! |
|
|
|
|
|
#56 |
|
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En skinasjon i forfall?Vi trener oss opp alle sammen til å bruke skiturer som hverdagsaktivitet. Men motto er at vi går så lenge ungene orker, og har kakaopauser. Målet er å få turene til å gi lysten til tur neste gang og.
|
|
|
#57 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Jeg har det litt på samme måte, bortsett fra at jeg bor i feil LAND! Jeg må, vil og bør ha tropevarme året rundt. Jeg takler ikke de kalde møkkasomrene her i Norge. Jeg vil ha 30-40 grader ÅRET RUNDT! :gaaaaah:
|
|
|
#58 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En skinasjon i forfall?Mine to elsker ski, bortover og nedover! Vi har gått minst 5 km 5 ganger siste uken. I går var det barneskirenn her, og eldstejenten min på 10 år gikk likså godt 2 runder, sånn at jeg også fikk meg en skitur
|
|
|
#59 |
|
Kontrollfrik
Jeg kunne godt bodd i et middelhavsland. Men med tilgang til alpene, helst. Jeg liker definerte årstider. Møkkasomre er ikke kjekt, men vi drar alltid til Middelhavet om sommeren. Om vinteren vil jeg ha det tørt og kaldt med snø, Evt tørt og mildt og sol. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Vel, vi er omringa av skientusiaster, men ironisk nok er det vi som er mest aktive ute. Vi går turer, aker, går på skøyter ++, mens dei rundt oss set mykje inne. Av og til tar dei seg ein tur i ei eller anna skiløype, men likevel er eg sær og vanskeleg som ikkje likar å gå på ski. Jaja.
|
![]() |
|
|